Iver skal drive Skånska Byggvarors digitalisering

Iver utvider sin leveranse til Skånska Byggvaror. Selskapene har inngått en ny avtale som går ut på at Iver skal levere serverdriftstjenesten «Cloud Platform». Det er en moderne løsning for serverdrift med fokus på skalerbarhet og overgang til et mer skybasert IT-miljø.

Iver og Skånska Byggvaror har inngått en ny flerårig avtale om levering av tjenesten Cloud Platform. Det er en moderne serverdriftsløsning og virtualiseringsplattform som muliggjør økt digitalisering av Skånska Byggvarors virksomhet gjennom bruk av moderne skytjenester. Skånska Byggvaror er en ekspansiv og lønnsom aktør som driver nettbasert distansehandel på gjør-det-selv-markedet for foredlede byggevareprodukter. Skånska Byggvaror har som mål å tilby et nøye utvalgt og prisgunstig sortiment til hobbysnekkere, hovedsakelig gjennom nettplattformen sin. Skånska Byggvaror er en del av Byggmax Group.

Den nye avtalen innebærer en utvidelse av Ivers leveranse. Iver leverer allerede support-tjenester, lisenshåndtering og konsulenttjenester til Skånska Byggvaror.

– Med dette prosjektet begynner vi arbeidet med å skape en samlet driftssituasjon som er effektiv og optimalisert for vår utvikling av virksomheten. Vi har allerede et svært godt samarbeid med Iver. Derfor føltes det naturlig å utvide samarbeidet ytterligere, sier CTO Michael Holm i Skånska Byggvaror.

– Det er alltid ekstra gøy når et eksisterende samarbeid utvides og vi får kundens tillit til å levere flere tjenester. Vi har hatt et nært samarbeid med Skånska Byggvaror. Det har gitt oss verdifull innsikt i og kunnskap om deres virksomhet, visjon og målbilde for fremtiden. Med det utgangspunktet sikrer vi en bedre forståelse av hvordan vi gjennom en moderne tjenesteleveranse kan bidra til å drive Skånska Byggvarors videre digitalisering med skytjenester. Jeg er stolt og glad over at vårt dyktige kundeteam er med på å drive Skånska Byggvarors utvikling og forretningsvirksomhet, sier Mikael Ryberg, som er SVP Small and Midsize Business i Iver.

Mikael Rydberg, SVP SMB, Iver, +46 73 089 43 82, mikael.ryberg@iver.se

Jakob Tapper, informasjon, Iver, +46 739 81 63 33, jakob.tapper@iver.se

Iver er en ledende nordisk leverandør av skybaserte IT-tjenester. Med teknisk ekspertise og solid forståelse av din virksomhet hjelper vi deg med å drive digital transformasjon der ambisjoner blir til virkelighet. Med hovedkontor i Stockholm opererer Iver hovedsakelig i Norden med mål om å fortsette ekspansjonen. Iver har en omsetning på litt over 3,1 milliarder svenske kroner og har cirka 1 600 ansatte som jobber på et av våre 25 kontorer. I Norge har Iver kontor i Oslo, Bergen og Stavanger. We are not big blue – we are yellow. Stor nok til å skalere og smidig nok til å innovere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 30. november 2022, kl. 09.00.