Iver vinner Västtrafiks anbud

Iver har vunnet Västtrafiks anbud om service- og brukerstøttetjenester knyttet til IT. Avtalen strekker seg over fire år og har en anslått verdi på rundt 7 millioner svenske kroner.

Iver har vunnet Västtrafiks anbud om service- og brukerstøttetjenester knyttet til IT. Västtrafik har ansvaret for kollektivtrafikken i Vest-Sverige, og hver dag velger 440 000 kunder å reise med Västtrafiks busser, tog, sporvogner og båter. Ivers tjenesteleveranse til Västtrafik starter i oktober 2020.

– Offentlig sektor er et prioritert vekstområde for oss. Derfor er vi selvsagt glade for at vi vinner nok et anbud, og for at Västtrafik blir ny kunde hos oss. Nå skal vi fokusere på å skape riktige forutsetninger for et nært og effektivt samarbeid med Västtrafik og for at vi gjennom leveransen vår kan øke kundens produktivitet og effektivitet, sier regionsjef Johan Wilhelmsson i Iver.

Johan Wilhelmsson, regionsjef, Iver, telefon: +46 736 60 31 01, e-post: johan.wilhelmsson@iver.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har vi, med EQT som eier, vokst oss sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec, IT Gården og Britt. Iver omsetter for drøyt 2,1 milliarder svenske kroner og har cirka 1 200 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 7. mai 2020, kl. 13.30.