TF Bank blir kunde hos Iver

TF Bank, en nettbasert nisjebank som tilbyr banktjenester til forbrukere og e-handelsløsninger, har valgt Iver som ny totalleverandør av IT-tjenester. TF Bank er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

TF Bank, en nettbasert nisjebank som tilbyr banktjenester til forbrukere og e-handelsløsninger gjennom en egenutviklet IT-plattform med stor grad av automatisering, har valgt Iver som ny totalleverandør av IT-tjenester. Det er inngått en femårig avtale om at Iver blant annet skal levere IT-driftstjenester, kommunikasjon, lisenshåndtering og applikasjonsdrift.

– For oss i TF Bank, som driver en moderne bankvirksomhet, er IT-infrastrukturen avgjørende. I anbudet vårt søkte vi etter en profesjonell leverandør som vi kan samarbeide med på en moderne måte. Iver har også dokumentert leveringskapasitet fra andre kunder innen bank og forsikring, noe som var viktig for oss, sier CIO Björn Skytt i TF Bank.

– Vi er veldig glade over at vi har vunnet TF Banks tillit som ny totalleverandør av IT-tjenester, og over at vi har fått nok en kunde innen bank og forsikring, som er en av våre prioriterte vertikaler. TF Bank er en moderne og digital bank. Oppdraget vårt er å sikre et nært samarbeid der vår leveranse gir TF Bank de riktige digitale forutsetningene for videre utvikling, sier Magnus Furmarker, VP Business Development, i Iver.

Magnus Furmarker, VP Business Development, Iver, telefon: +46 732 36 52 49, e-post: magnus.furmarker@iver.se

Iver er en ledende nordisk leverandør av skybaserte IT-tjenester. Med teknisk ekspertise og solid forståelse av virksomheten din hjelper vi deg med å drive digital transformasjon som gjør ambisjoner til virkelighet. Med hovedkontor i Stockholm opererer Iver hovedsakelig i Norden med mål om å fortsette ekspansjonen. Iver har en omsetning på litt over 3,0 milliarder svenske kroner og har cirka 1 500 ansatte som jobber på et av våre 25 kontorer rundt om i verden. We are not big blue – we are yellow. Stor nok til å skalere og smidig nok til å innovere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 10. mai 2022, kl. 09.15.