WirelessCar blir kunde hos Iver

WirelessCar, en av verdens ledende leverandører av tilkoblede biltjenester, har valgt Iver som ny leverandør av IT-infrastrukturtjenester. Avtalen strekker seg over tre år og har en anslått verdi på rundt 12 millioner svenske kroner.

WirelessCar har valgt Iver som ny leverandør av IT-infrastrukturtjenester med strenge krav til fleksibilitet, skalerbarhet og sikkerhet. Iver skal levere en helt ny infrastruktur som bidrar til selskapets videre vekst, blant annet ved å gjøre det langt raskere å etablere virksomhet på nye steder rundt om i verden. I tillegg til ny IT-infrastruktur leverer Iver klienter, kommunikasjon og support til WirelessCar. WirelessCar har hovedkontor i Sverige samt kontor i USA og Kina. Selskapet er en verdensledende leverandør av tilkoblede biltjenester og leverer komplette og konkurransedyktige tjenester til bilprodusenter over hele verden.

– WirelessCar ligger helt i forkant når det gjelder "agile" arbeidsmåter og metodikk, noe som er en vesentlig årsak til suksessen vår. Ivers kundefokus og fleksibilitet passer godt inn i dette og var avgjørende for vårt valg av partner. Fremfor alt gir vi nå våre ansatte best mulig forutsetninger, spesielt tilpasset våre behov, noe som aktivt bidrar til WirelessCars fortsatte utvikling, sier Jacob Pettersson, Head of Partnerships and Purchasing hos WirelessCar.

– Gjennom vårt nære forhold til og vår forståelse av WirelessCars virksomhet og utfordringer – kombinert med vår tekniske kompetanse – sikrer vi at WirelessCar alltid har den beste løsningen. Ved å levere moderne og sikre IT-infrastrukturtjenester, med selvbetjeningsfunksjonalitet og stor grad av automatisering, ivaretar vi WirelessCars spesifikke behov og bidrar til deres videre ekspansjon. Våre team med spesialister vil sørge for at WirelessCar blir en fornøyd kunde, sier regionsjef Johan Wilhelmsson i Iver.

Johan Wilhelmsson, regionsjef, Iver, telefon: +46 736 60 31 01, e-post: johan.wilhelmsson@iver.se
Jakob Tapper, informasjon, Iver, telefon: +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@iver.se

Iver utvikler og leverer tjenester innen IT-drift, høysikkerhetsløsninger og applikasjonsutvikling til mellomstore og store bedrifter og organisasjoner samt til offentlig sektor. Iver er den personlige utfordreren på det nordiske IT-driftsmarkedet. Selskapet har hovedkontor i Stockholm og driver virksomhet i Norge og Sverige. Målet er å fortsette den nordiske ekspansjonen, alltid med nærhet til kunden. Selskapet har sine røtter i den vellykkede fusjonen mellom Candidator og DGC. Sammen har de, med EQT som eier, vokst seg sterkere og kjøpt opp selskapene Solid Park, Exeo, Ismotec og IT Gården. Iver omsetter for drøyt 1,7 milliarder svenske kroner og har cirka 1 000 medarbeidere. Les mer på iver.no.

Informasjonen ble offentliggjort 26. september 2019, kl. 08.30.

Om oss

Om IverIver utvikler, tilrettelegger og leverer IT-tjenester som gir digitale konkurransefortrinn og muliggjør innovasjon. Vi veileder kundene våre gjennom et IT-landskap som er i stadig endring og gjør det enkelt å ta del i ny teknologi og moderne arbeidsmetoder. Kundene våre finns i alle bransjer, og vi leverer våre tjenester til mellomstore og store selskaper, organisasjoner og offentlig sektor. Med hovedkontor i Stockholm, opererer Iver i Norden med en agenda for å fortsette vår utvidelse, alltid nær kunden. Iver har en omsetning på ca. SEK 2,3 milliarder. Vi er ca. 1 200 medarbeidere fordelt på 25 lokasjoner i Norge og Sverige. Vi er store, men likevel kundenære, både geografisk og ikke minst i tanken. Les mer på iver.no.