JM kjøper eiendom i Drammen, Norge

JM kjøper en sentralt beliggende eiendom på Gulskogen, Drammen utenfor Oslo. Eiendommen er regulert og har mulighet til en utbygging av om lag 230 boliger.

Kjøpet er på cirka 180 MSEK og vil vises under første kvartal 2019 innen forretningsområdet JM Utland. Betaling skjer i løpet av tredje kvartal 2019. Eiendommen ligger nær Gulskogen, Drammen, nær både Gulskogen kjøpesenter, skole samt buss- og togstasjon. Salgsstart er planlagt til våren 2020.

– Eiendommen har en fin beliggenhet på Gulskogen med gangavstand til kjøpesenteret og kollektivtrafikk. Nå pågår også en utbygging av togstasjonen med et nytt endestopp for Flytoget hvilket er positivt for det nye boligområdet. Dette kjøpet er strategisk og legger grunnlaget for flere års salg og produksjon i Drammen, sier Svein Sundby, regiondirektør region syd, JM Norge.

JM Svanemerker alle nye boliger i Sverige, Norge og Finland. JM blir dermed den første nordiske boligbygger som Svanemerker hele sin produksjon av boliger.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:
Svein Sundby, regiondirektør region syd, JM Norge, 934 42 523
Kjell Kvarekvål, direktør markedskommunikasjon, JM Norge, 928 12 319

JM er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten er fokusert på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet med tyngdepunkt i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Sverige, Norge og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stor-Stockholm-området. JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Vi omsetter for cirka 16 milliarder svenske kroner og har cirka 2 600 medarbeidere. JM AB er et allmennselskap notert på NASDAQ Stockholm i segmentet Large Cap. Mer informasjon på www.jm.no.

Tags: