JM selger eiendommer i Skien og Røyken, Norge

JM har skrevet avtale om salg av eiendommen Morbergtoppen i Røyken kommune samt eiendommen Tollnes i Skien kommune. Salget er på 71 MSEK.

Eiendommene er lokalisert i Røyken kommune sør for Slemmestad samt i Tollnes utenfor Skien. Salget er i tråd med JMs strategiske retning å fokusere på større vekstområder. Overtakelse og delbetaling skjer i løpet av første kvartal 2019. Resterende betaling skjer i andre kvartal 2019. Salget innebærer et positivt resultat på 38 MSEK. Det vil vises som resultat av eiendomssalg i første kvartal 2019 innen forretningsområdet JM Utland.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte:
Martin Asp, adm. dir. JM Norge, 920 30 934
Kjell Kvarekvål, direktør markedskommunikasjon JM Norge, 928 12 319

JM er en av Nordens ledende prosjektutviklere av boliger og boligområder. Virksomheten er fokusert på nyproduksjon av boliger med attraktiv beliggenhet med tyngdepunkt i ekspansive storbyområder og universitetsbyer i Sverige, Norge og Finland. Vi arbeider også med prosjektutvikling av næringslokaler og entreprenørvirksomhet, hovedsakelig i Stor-Stockholm-området. JM skal i all virksomhet arbeide for langsiktig bærekraft. Vi omsetter for cirka 16 milliarder svenske kroner og har cirka 2 600 medarbeidere. JM AB er et allmennselskap notert på NASDAQ Stockholm i segmentet Large Cap. Mer informasjon på www.jm.no.

Tags: