Nå åpner Jula i Furene

En bild som visar text, himmel, scen, utomhus

Automatiskt genererad beskrivning

Julas ekspansjon på det norske markedet fortsetter, og nå åpner kjeden to nye varehus.

18. april er det premiere for Jula i Furene.

Jula styrker sitt nærvær i Norge, og nå åpner kjeden to nye varehus i samme uke – ett i Straume og ett i Furene.

Jula Furene blir det 43. varehuset i Norge og totalt har Jula nå 139 butikker i fire land.

− Det føles svært bra å åpne i Furene. Vi ser et stort potensiale for varehuset, og denne etableringen innebærer at vi nå styrker Julas nærvær ytterligere i en viktig region, sier Ole Jørgensen, Regional Manager Jula Norge.

− Godt plassert mellom majestetiske fjell har vi gleden av å åpne Jula sitt 43 varehus i Norge. Her vil både Voldinger og Ørstinger finne det meste du trenger i hverdagen. Stelle på huset, pusse opp hytten, dra ut og fiske eller en fjelltur i gode turklær, alt dette kan vi i Jula hjelpe deg med, fortsetter Ole.

Ekspansjonen fortsetter

Selv om det er litt krevende tider, sakker ikke Jula tempoet på ekspansjonen.

– Ekspansjon er viktig for Jula. At vi fortsetter å etablere varehus og utvikle handelen for kundene våre, demonstrerer en styrke i Julas organisasjon og tilbud, sier Julas adm.dir. Johan Sjöhagra.

Det første Julavarehuset i Norge åpnet i Trondheim i 2008.

– Det er utrolig gøy og føles veldig bra at Jula er så godt likt på det norske markedet, og at kundene liker konseptet vårt. At vi nå åpner på flere attraktive beliggenheter i 2024, føles svært bra, og styrker varemerket vårt ytterligere i Norge, avslutter Johan Sjöhagra.

Spørsmål kan rettes til:

Ole Jørgensen, Regional Manager Jula Norge, +47 48 89 60 30, ole.jorgensen@jula.no.

Foretaksinformasjon

Eieren av Jula Holding-konsernet er Karl-Johan Blank. Karl-Johan startet og bygde opp Jula Holding-konsernet sammen med sin far, Lars-Göran Blank. Karl-Johan har vært eneste eier av konsernet siden 2014.

Karl-Johan har vært med fra starten da hans foreldre Lars-Göran og Irene Blank grunnla Jula Industri AB på gården Jultorp i 1979. I 1984 startet familien, da med Karl-Johan som deleier, Jula Postorder AB (nåværende Jula AB). Fokuset lå på en stor postordrekatalog med innkjøp direkte fra produsenten til lav pris. De bygde også det første Julavarehuset med lager i Skara i 1985. I 1991 kjøpte far og sønn ut de andre familiemedlemmene og eide like deler av selskapet. De dannet Jula Holding AB og satset stort på å etablere flere og større varehus.

Siden begynnelsen av 2000-tallet har Karl-Johan vært drivkraften i konsernet. Han har ekspandert varehuskjeden Jula i flere land og utvidet med flere eiendommer og andre virksomheter. Etter hvert som Lars-Göran ville fokusere mer på sine private forretninger og investeringer, overførte han en del av sine aksjer i Jula Holding-konsernet til Karl-Johan. Karl-Johan finansierte kjøp av Lars-Görans aksjer med lånt kapital og utbytte fra Jula. Da pappa Lars-Göran gikk bort i 2014, eide han 35 % og Karl-Johan 65 % av aksjene. Karl-Johan arvet da resten av aksjene og er dermed eneste eier av Jula Holding-konsernet.

Pressebilde av Karl-Johan Blank: https://julaholding.com/sv/nyheter/pressbilder/media/karl-johan-blank-4/

I dag deltar Karl-Johans sønner, Christian og Fredric, aktivt i Jula Holding-konsernet som neste generasjon.

Les mer om Julas historie på: https://historia.jula.se/

Jula Holding-konsernet, med virksomheter innen detaljhandel, eiendom, finans, logistikk, hotell og miljø/energi, har hovedkontor i Skara, Sverige. Konsernet har ca. 4500 ansatte, og i 2022 omsatte det for drøyt 10,7 milliarder SEK.

Detaljhandelselskapet Jula er konsernets opphav. Jula tilbyr hendige mennesker et bredt og nøye utvalgt sortiment av produkter til hjemmet, hagen og fritid til lave priser. Dette tilbys via en sterk netthandel og totalt 139 varehus, hvorav 68 er i Sverige, 43 i Norge (inkl. Straume og Furene), 20 i Polen og åtte i Finland.

Besøk gjerne www.julaholding.se for mer informasjon. På Jula Holdings nettsted finner du også hele årsrapporten.

Tags:

Sitater

Vi ser et stort potensiale for varehuset, og denne etableringen innebærer at vi nå styrker Julas nærvær ytterligere i en viktig region.
Ole Jørgensen, Regional Manager Jula Norge