JYSK i Gjøvik flytter

JYSK i Gjøvik flytter til nye lokaler, og butikken har derfor vært lukket siden lørdag 9. mai. Butikkens nye adresse blir Kallerudlia 5. Den store gjenåpningsfesten starter torsdag 14. mai klokken 10 - med mange gode åpningstilbud.

JYSK i Gjøvik åpnet i 1991. På 18 år har JYSK sitt konsept utviklet seg mye, og lokalene som de har fremstått i Strandgate 32-34, er ikke lengre tilpasset JYSK sitt butikkonsept. Utfordringene ligger i at salgsarealet på 835 m2 er fordelt over tre etasjer – og over en rekke små rom. Logistikken er også en stor utfordring for de ansatte, lageret og varemottaket er ikke tilstrekkelig i forhold til vareflyten i JYSK Gjøvik.

Assisterende butikksjef Trine Viken har vært med i JYSK Gjøvik siden dag en. Trine har vært en trofast og dyktig medarbeider i hele 18 år, og kan bekrefte at nåværende lokaler ikke lengre passer til driften. ”Utfordringen med å rekke over alle kundene på tre plan er stor,” forteller Trine. ”Dette går nok utover vår kundeservice,” fortsetter hun.

Marte Sveum har vært ansatt hos JYSK Gjøvik i 10 år. Hun startet som lærling og er i dag butikksjef. Marte stiller seg bak sin assisterende butikksjefs beskrivelse av utfordringene.

14. mai 2009 blir en merkedag i JYSK Gjøviks lange historie. Butikken flyttes til skreddersydde lokaler på Kallerud. Salgsarealet blir på 1075 m2 og lageret på hele 300 m2 – og alt på ett plan.

Distriktssjef Thomas Skjærvold ser med stor glede frem til åpningen. ”Logistikken vil fungere på en helt annen måte enn før, noe som igjen vil gjenspeile seg i tidsbruken på varemottak og i forbedret orden på lageret. Salgsarealet vil gjøre at vi kan eksponere varene våre på den måten som vi ønsker. Likevel vil oversikten i butikken kanskje være den viktigste forbedringen, og dette vil gjenspeile seg i enda bedre kundeservice – hvor vi rekker over alle våre kunder,” forteller en engasjert distriktssjef.

”Kundene er det vi lever av i JYSK, og flyttingen av butikken vil medføre at kundene våre får den servicen de har krav på,” avslutter Skjærvold.