HyperX lanserer det nye Cloud Revolver Gaming Headset

• HyperX Cloud Revolver tilgjenglig for forhåndsbestillinger 1 april. Leveringer starter 9 mai
  • Lydbilde i studio kvalitet gir mere presist lydnivå
  • Offisiell Headset Sponsor for DreamHack Malmø Sweden

Oslo – March 30, 2016 – HyperX™, en divisjon i Kingston® Technology Company, Inc., den uavhengige verdenslederen på minneprodukter, annonserte i dag HyperX Cloud Revolver ™, den nyeste tillegg til Cloud headset-serien. Leveringer vil starte 9 mai og er tilgjengelig for forhåndsbestilling fra 1. april fra www.komplett.no. HyperX Cloud Revolver bærer stolt Cloud navnet  og dets rykte for god lyd, komfort og holdbarhet.

Det har lydbilde i studio kvalitet med 50mm retnings-drivere for å levere større dybde og bredde for bedre lydpresisjon i "First-person shooter" og i åpne landskaps spill. Avstemningen av driverne, det mekaniske designet av de front-akustiske kammerne, de store øreklokkene og eksosventilene tillater brukere å høre en motstander mer tydelig fra lenger unna og få det ultimate konkurransefortrinnet . Musikkelskere vil sette pris på konsertsal-lignende opplevelse når de lytter til sine favorittlåter .

HyperX Cloud Revolver bruker det signatur-røde minne-skummet og topp kunstlær på øreklokkene og på hode bandet til å gi prisvinnende komfort og kvalitet for lange timer med spilling som sine forgjengere Cloud og Cloud II. Stålrammens suspensjon-utforming gir langvarig holdbarhet, stabilitet og kvalitet. HyperX Cloud Revolver avtakbare, støydempende  mikrofon gir skarpe, rene og klare talekvalitet og redusert bakgrunnsstøy . Det er multi-plattform kompatibel (PC, konsoll og mobile enheter), og er sertifisert av Teamspeak  ™ og splid; og er kompatibel med Skype ™, Ventrilo, Mumble og RaidCall. En 2 mm audio kontrollboks-forlengelse er også inkludert med stereo og mic plugger.

Fans som skal på DreamHack Masters 2016 i Malmø, Sverige, 16-17 april vil være de første som har mulighet til å være de førstes som for kjøpt Hyper X Cloud Revolver. HyperX er den offisielle headset sponsor for dette mesterskapet.

"HyperX Cloud Revolver brede lydprofil vil være en game changer i FPS sjangeren. Spillere som bærer dette headsettet  vil ha en fordel siden de vil være i stand til å høre deres motstanderens  plassering fra lenger unna, "sier Jan Terje Kleiven, Business Development Manager HyperX i Norge. "Siden begynnelsen, var dette headsettet designet for å levere den mest detaljerte  og bredeste  lydbildet i markedet for å gi spillerne det maksimale konkurransefortrinn ."

HyperX Cloud Revolver er støttet av en to-års garanti og legendariske HyperX pålitelighet.

HyperX er høy-ytelse divisjonen i Kingston Technology og omfatter høyhastighets DDR4 og DDR3-minne, SSD, Minnepinner , hodetelefoner og musematter. Rettet mot spillere, overklokkere og entusiaster, er HyperX kjent over hele verden for kvalitet, ytelse og innovasjon. HyperX er forpliktet til eSports og sponser  25 teams globally og er hovedsponsor for Intel Extreme Masters. HyperX finner du på de fleste storte events som Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, gamescom and PAX.

For mere informasjon, besøk HyperX hjemmeside.

HyperX Cloud Revolver Features and Specifications:

• Lydbilde i  studio kvalitet: HyperX Cloud Revolver har et bredere lydspekter som skaper dybde og bredde for optimal lyd presisjon og gir et konkurransefortrinn . Du vil høre dine motstanderes plassering mer nøyaktig fra lenger unna. Dens større lydbilde er ideell for FPS og gir en konsertsal-lignende opplevelse når du lytter til musikk.
  • Neste-generasjons retningsdrivende 50mm drivere: De forbedrede 50mm retnings plasserte driverne er plassert parallelt med ørene for en ren, klar lyd med forbedret bass. Driverne dirigerer lyden inn i øret for presis lyd posisjonering.
  • HyperX prisbelønte signatur-røde  ”minne-skum”: Fra baksiden av øreklokkene er det røde "minne-skummet" synlig for å skille HyperX fra sine konkurrenter. Med høyere kvalitet og tettere skum gir HyperX den prisbelønte komforten og kvaliteten samtidig som det gir maksimal komfort under lengre spilløkter .
  • 2M audio control boks forlengelse med stereo og mic plug: HyperX Cloud Revolver kommer med en to meter lyd-kontrollboks forlengelse med stereo og mic plugger for PC. Den er ideell for bruk med on-board lydkort.
  • Pålitelige stålramme: HyperX Cloud Revolver solide stålramme er designet Tyskland for langvarig holdbarhet og stabilitet.
  • Avtagbar støy-reduserende microfon: Den avtakbare mikrofonenen gjør det enkelt å koble til for gaming eller koble til å lytte til musikk. Den har en fleksibel design og tilpasset mikrofonens posisjonering.
  • Multi-platform kompabilitet: HyperX Cloud Revolver er kompatibel med PC, Xbox One™1, PS4™, Wii U™, Mac® og Mobile2 så du kan bruke headsettet for PC og konsoll spilling.
  • TeamSpeak sertifisert: TeamSpeak™ sertifiserer talekvaliteten for å være klar og skarp med utmerket lydkvalitet. Ingen hørbare ekko, ble bakgrunnsstøy eller tale skjevheter påvises i tester. Andre kompatible chat klienter inkluderer splid, Skype ™, Ventrilo, Mumble og RaidCall.

Headphone:

• Driver: Dynamic, 50mm with neodymium magnets
  • Type: Circumaural, Closed back
  • Frequency response:12Hz–28,000 Hz
  • Impedance: 30 Ω
  • Sound Pressure Level: 104.5dBSPL/mW at 1kHz
  • T.H.D.: < 2%
  • Input Power: Rated 30mW, Maximum 500mW
  • Weight: 360g
  • Weight w/ mic and cable: 376g
  • Cable length and type: Headset (1m) + Audio Control Box (2m)
  • Connection: Headset - 3.5mm plug (4 pole) + Audio Control Box - 3.5mm stereo and mic plugs

Microphone:

• Element: Electret condenser microphone
  • Polar pattern: Uni-directional, Noise-canceling
  • Frequency response: 50Hz–18,000 Hz
  • Sensitivity: -40dBV (0dB=1V/Pa,1kHz)

1 Adapter required for Xbox One™ controllers with no 3.5mm port. (Adapter sold separately).
2 Compatible with devices with CTIA standard connectors.

Henrik Möller - ePR
henrik.moller@epr.nu

HyperX can be found on

YouTube: http://www.youtube.com/hyperx
Facebook: http://www.facebook.com/hyperxcommunity
Twitter: http://twitter.com/hyperx
Instagram: https://instagram.com/hyperx/
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
Google : https://plus.google.com/ hyperx/videos

About HyperX

HyperX®is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call 800-337-8410 or visit http://www.hyperxgaming.com/.

Editor’s Note: For additional information, evaluation units or executive interviews, please contact David Leong, Kingston Technology Company, Inc. 17600 Newhope Street, Fountain Valley, CA USA 92708, 714-438-1817 (Voice). Press images can be found in Kingston’s press room here.

#  #  #

Sitater

HyperX Cloud Revolver brede lydprofil vil være en game changer i FPS sjangeren. Spillere som bærer dette headsettet vil ha en fordel siden de vil være i stand til å høre deres motstanderens plassering fra lenger unna
Jan Terje Kleiven, Business Development Manager HyperX i Norge