Kingston Digital lanserer  andre generajons  MobileLite Wireless Media Streamer

• MobileLite Wireless Reader Strømmer Audio, Video,Bilder og Dokumenter fra USB minnepinner,  SD/SDHC/SDXC, og microSD kort
  • Lader mobile eneheter med  innebygd batterilader
  • Ethernet port muliggjør Trådløs  Internet Routing, Wi-Fi Bridging
  • Støtte for 3G Dongle

Kingston Digital Europe Co LLP, et datterselskap av Kingston Technology Company Inc., uavhengig verdensleder på minneprodukter, kunngjorde i dag at MobileLite Wireless G2 vil være leveringsklar i slutten av mnd.  Mobile Wireless G2 tillater smarttelefon og tablet-brukere til å øke lagring, samt strømme og dele innhold med flere brukere på enb gang. I tillegg har den ultra-portabel Mobile Wireless G2 en 4640 mAh 3.8V batteri for lading av mobile enheter og en direkte Ethernet-port for trådløs Internett-ruting, Wi-Fi bridging. USB-porten har også 3G-dongle støtte.

Kingstons nye Mobile Wireless G2 er den beste løsningen for økt lagringskapasitet for mobile mobile enheter som har begrenset med lagringskapasitet.. I stedet for å slette filer fra en smarttelefon eller et nettbrett for å skape rom, kan brukeren trådløst overføre bilder, filmer eller musikk til en USB minnepinne eller Flash-kort.

Den er perfekt for underholdning eller på reise, da bilder, videoer, sanger og dokumenter kan deles og streames med flere brukere. I tillegg kan bilder og videoer sendes direkte til den sosiale medieplattform av valg uten å måtte koble til en PC. Mobile Wireless app vil være tilgjengelig på Google Play (Android), Apple App Store og Amazon butikken (Kindle, Kindle Fire).

Brukere som er på hele tiden vil elske Mobile Wireless G2 for sin lademuligheter og Ethernet funksjoner. Fullt oppladet, kan det interne batteriet i Mobile Wireless G2 lade de fleste smarttelefoner to ganger1. For å gjøre det mulig for brukere å holde seg konstant koblet opp på nett, støtter enheten en direkte forbindelse fra en 3G trådløs Internett-dongle og har også en direkte Ethernet-tilkobling og dermed tjener Mobile Wireless G2 både som en bærbar router eller som en delt nettverk (NAS) stasjon også. "Mobile ”Wireless G2 er et kult produkt for å dele bilder, filmer, sanger eller filer trådløst med venner og familie," sier Jan Terje Kleiven, Forretningsutvikler, Kingston ®. "Vi har økt batterilevetiden til opptil 13 timer med kontinuerlig bruk, slik at det fungerer perfekt for å holde smarttelefonen eller nettbrettet ladet, eller holde barna underholdt på lange turer." Mobile Wireless G2 er støttet av en to-års garanti og legendariske Kingston pålitelighet. For mer informasjon, vennligst besøk www.kingston.com.

Kingston MobileLite Wireless G2 Funksjoner og spesifikasjoner:

• • Last ut innhold til et kort eller til USB minnepinne
  • • Strøm forskjellig innhold til flere enheter samtidig
  • • Lader din smartphone opptil to ganger fra en full G2 Batteriet1
  • • Støtter SD / SDHC / SDXC og microSD / SDHC / SDXC
  • • Støtter lagringsenheter med standard USB kobling
  • • Inkluderer 3G dongle støtte for direkte connections2
  • • Ethernet-port for bredbånd internett på farten
  • • Innganger for lagring: USB-og SD - leser av SD, SDHC, SDXC og microSD / microSDHC / microSDXC (med medfølgende adapter)
  • Støtter flg. Filsystemer: FAT, FAT32, NTFS, exFAT
  • Dimensjoner: 129.14mm x 79.09mm x 19.28mm
  • Vekt: 171g
  • Wireless Network Interface: Wi-Fi 802.11g/n with wireless security (WPA2)
  • WLAN Ethernet Port for å fungere som mbil router
  • Oppladbart batteri: Opp til 13 timer constant bruk bruk før lading; innebygd Li-ion 4640 mAh 3.8v batteri
  • Lokal lagring3: Trådløst overføre filer til og fra Mobile Wireless app og Mobile Wireless enhet
  • Kamera Roll Support3: tillater brukere å flytte bilder fra sine mobile enheter til Mobile Wireless for å frigjøre plass
  • Kabel: USB til micro USB kabel inkludert
  • Driftstemeparatur: 0 – 40°C
  • Lagrings Temperatur: -10 – 45°C
  • Garanti: 2 års garanti, fri teknisk support
  • Støtte for eget tilpasset navn: (SSID) Brukeren kan velge Wi-Fi prioriteringslisten når det er flere APN / Key tilgjengelig
  • File Støtte4:  MobileLite Wireless kan lagre all filtyper. Avspilling og visning er basert på filene som støttes av den mobile enheten.
  • Støtte for filformat 4:
    • §  Audio: MP3, WAV
    • §  Video5: m4V, mp4 (H. 264 video codec)
    • §  Image: jpg, tif
    • §  Document: pdf

1 Based on internal testing using iPhone 5.  Battery life varies depending upon the usage and user application functions. Battery is not replaceable.
2 3G service from the carrier required. 3G Dongle support may be limited by carrier.

3 Requires the MobileLite Wireless app.
4 Please check the user guide of your mobile device for a full list of supported files.
5 For Android and Kindle Fire, video support is limited to 2GB.

Kingston finner du:

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (“KDI”) er et datterselskap av Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent manufacturer of memory products. Established in 2008, KDI is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com

If you need test units please contact:
JanTerje Kleiven               Susanna Axäll
Kingston Technology         ePR