Kingston Technology kunngjør partnerskap med SteelSeries

Kingston Technology kunngjør partnerskap med SteelSeries, for å lansere et begrenset opplag av HyperX Siberia v2-headset.

• Lanseres eksklusivt på DreamHack Summer 2013
  • Basert på den prisvinnende SteelSeries Siberia v2-designen

2013-06-13 Kingston Technology Europe Ltd, et selskap tilknyttet Kingston Technology Company Inc., den uavhengige verdenslederen innen minneprodukter, kunngjorde i dag den eksklusive lanseringen av SteelSeries Siberia v2 – Kingston®HyperX®Edition-headset under DreamHack Summer 2013, via Komplett og Webhallen.

Dette førsteklasses headset kommer i et begrenset opplag og kombinerer de mest distinktive kvalitetene som både SteelSeries og Kingston HyperX er bygd på: det siste innen design, optimal ytelse og kompromissløs kvalitet. HyperX Edition-headset er basert på Siberia v2-designen, vinneren av verdensomspennende kritikk- og turneringspriser, og har alle kvalitetene som verdens beste pro-spillere kan ønske seg. De 50 mm store elemetene gjør at spillerne får rike og dramatiske lydlandskaper ― fra dyp, atmosfærisk bakgrunnsmusikk til presise 3D-posisjonelle lyder av fottrinn, skudd og mer.

“Vårt partnerskap med SteelSeries har blomstret via forskjellige felles spillarrangementer og spill-teamsponsorskap, samt salgs- og markedsføringskampanjer der vi har fått oppleve den flotte kvaliteten på deres produkter” sa Krystian Jaroszynski, europeisk markedsføringssjef, HyperX og Server, Kingston. “Spillere fra våre sponsede profesjonelle spilleteam som NaVi, Incredible Miracle og SK Gaming er alle sammen fulle av lovord om egenskapene til Siberia v2. Kingston er stolt over å ha en HyperX-versjon av dette prisvinnende headset.”

Spillere som deltar på DreamHack Summer vil få muligheten til å få et første glimt av produktet, og anledning til å kjøpe produktet på Komplett og Webhallen-butikken. Kingston HyperX-sponsede spillere vil være tilstede ved Kingston-standen for å signere produktene.

SteelSeries Siberia v2 – Kingston HyperX Edition-headset kan kjøpes på Komplett og Webhallen.

Se bilder av produktet her.

SteelSeries Siberia V2 – Kingston HyperX Edition Headset specifications:

Headphones:

Drivers:                               50mm

Frequency:                          18 - 28,000 Hz

Impedance:                          32 Ohm

SPL@1kHz, 1V rms:           112 dB

Cable length:                       1,0 + 2,0 = 3 m

Microphone:

Frequency:                          50 - 16,000 Hz

Pick-up pattern:                   Uni-directional

Sensitivity:                           -38dB

Features/Benefits:

Pro gaming optimized – crystal clear high, low and mid-tones

Pull-out microphone – ‘invisible’ microphone system

Closed type headset – improved passive noise reduction

Long lasting comfort – lightweight suspension construction

50mm driver units – rich reproduction of all acoustic details

Warranty – 2 year warranty (EMEA), 1 year warranty (US)

Kingston can be found on:

Kingston Technology Company, Inc.

Kingston Technology Company, Inc. is the world’s largest independent manufacturer of memory products. Kingston designs, manufactures and distributes memory products for desktops, laptops, servers, printers, and Flash memory products for PDAs, mobile phones, digital cameras, and MP3 players. Through its global network of subsidiaries and affiliates, Kingston has manufacturing facilities in California, Taiwan, China and sales representatives in the United States, Europe, Russia, Turkey, Ukraine, Australia, India, Taiwan, China, and Latin America. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/europe

Jan-Terje Kleiven Susanna
     Kingston Technology Europe Ltd ePR