Norske ePocket Solutions og Danske WPA Mobile ApS skaper sammen en ledende europeisk leverandør av mobil feltserviceløsning

Report this content

Norske ePocket Solutions AS (ePocket) og Danske WPA Mobile ApS (WPA) kunngjorde i dag en fusjonsavtale med mål om å skape en europeisk leder i mobil feltserviceprogramvare. Sammen med WPA, vil ePocket tilby ”best in class” mobil feltservice og flåtestyringsløsninger med til sammen 2.000 kunder med mer enn 25.000 brukere i Skandinavia, Kontinental-Europa og Storbritannia.

"Vi er stolte av å kunne offentliggjøre en fusjon mellom ePocket og WPA som vil skape verdi for våre kunder og aksjonærer”, sier Jarl Spandow, administrerende direktør i ePocket. "Markedet for mobil feltserviceprogramvare er raskt voksende fordi serviceorienterte selskaper ser et økt behov for å administrere sine service- og installasjonsaktiviteter mer effektivt. Ved å implementere en ePocket Handyman eller en WPA mobil løsning, kan organisasjoner typisk øke produktiviteten med mer enn 10% og samtidig spare kostnader og forbedre kvaliteten av arbeidet på kontoret."

"Markedet for mobile serviceløsninger er fragmentert med mange små lokale leverandører, men krav til økt funksjonalitet og nye mobile plattformer krever større utviklingsenheter for å kunne tilby kundene ’best in class’-løsninger. Ved at slå seg sammen skaper ePocket og WPA ikke bare en ledende europeisk leverandør, de to selskapene utfyller hverandre perfekt og det nye konsernet vil kunne tilby både ’on-site’ mobile serviceløsninger til større bedrifter og en SaaS-modell (Software as a Service) til små og mellomstore bedrifter”, fortsetter Jarl Spandow.

"Vi er glade for å slå oss sammen med ePocket”, sier Per Pedersen, administrerende direktør i WPA. ”Mens WPA er ledende innenfor mobile serviceløsninger i Danmark er ePocket markedsleder i Norge og har en sterk posisjon i Sverige og Tyskland. Sammen vil vi være en klar markedsleder i Skandinavia, og den nye ePocket Handyman produktporteføljen vil kraftig forbedre vårt tilbud til større service- og industribedrifter i Danmark," sier Per Pedersen.

Fusjonen gjøres ved at ePocket Solutions kjøper WPA Mobile via utstedelse av nye aksjer til eksisterende eiere av WPA Mobile, deriblant danske Via Venture Partners, en ledende skandinavisk IT-investor med over 2 mia. DKK i forvaltning. "Vi er begeistret for fusjonen mellom ePocket og WPA og vil fortsette å støtte ePockets sterke vekst,” sier John Helmsøe-Zinck, Managing Partner, Via Venture Partners.

Det nye ePocket er ventet å nå en omsetning på over 65 MNOK i 2011 og vil sysselsette rundt 65 personer i kontorer i Oslo, København, Gøteborg og Dortmund.

Om ePocket Solutions AS

Med hovedkontor i Oslo og datterselskaber i Sverige og Tyskland er ePocket Solutions blant de ledende i Europa innenfor mobilløsninger til servicebedrifter. ePocket Handyman er en standardløsning som muliggjør en papirløs, mobil serviceprosess med en konstant elektronisk strøm av informasjon mellom kontoret og servicemedarbeideren i feltet. ePocket Handyman gjør det mulig for virksomheder å effektivt styre ordrer, prosjekter, ressurser, materialforbrukning og dokumentasjon. ePocket Handyman benyttes av flere enn 1.500 bedrifter i Skandinavia, Tyskland, Benelux og Storbritannia. Les mer på www.epockethandyman.com

Om WPA Mobile ApS

Med base i København er WPA Mobile en ledende dansk tilbyder av mobilløsninger og flåtestyringsverktøy til virksomheder med montører og serviceteknikere i felt. WPA Mobile er også tilgengelig som SaaS (Software as a Service), hvilket minimerer oppstartsinvesteringen for kunden. I de senere årene har WPA også utviklet en flåtestyringsløsning som gjør det mulig for bedrifter å styre og planlegge utnyttelsen av servicebiler mere effektivt. WPA-løsningen benyttes av flere end 500 virksomheder i Danmark, Storbritannia og Nord-Europa. Les mere på www.wpamobile.com