Suksesskonferansen SETT lanseres i Norge

På kort tid har SETT, Skandinavias største fagkonferanse innen moderne og innovativ læring, blitt en stor suksess i Sverige. Nå etableres den i Norge. Den retter seg mot lærere og skoleledere på alle nivåer.

SETT står  for ”Scandinavian Educational Technology Transformation”. Siden starten i Stockholm i 2012 har SETT vokst hvert år og fått flere og flere fornøyde deltagere. Her er Sveriges Lärarförbund medarrangør. Nå lanseres SETT i Norge på Norges Varemesse i november 2016. Konferansen arrangeres av Easyfairs og Rektorsakademien Utveckling (RAU) i samarbeid med Utdanningsforbundet.

– Det er viktig for Utdanningsforbundet å være med og skape faglige møteplasser for lærere og skoleledere som er opptatt av å ta i bruk, og dele erfaringer med bruk ny teknologi i utdanningen, sier sekretariatssjef I Utdanningsforbundet, Lars Erik Wærstad.

Konferansen ønsker å skape en arena for å løfte fram det fremste som skjer i skolen innen både digitale og andre verktøy for læring og utvikling. Målet er å inspirere, motivere og lære av hverandres praksis og bidra til erfaringsutveksling. Konferansen har som mål å presentere det beste fra moderne og innovativ undervisning og skoleledelse.

– SETT skal presentere det mest interessante og nyskapende som skjer i Norge og Skandinavia for tiden innen moderne og innovativ læring. Vi gleder oss veldig til lanseringen av konferansen i Norge, sier konferanseansvarlig Jannie Jeppesen fra RaU.

SETT arrangeres den 28.–29. november 2016 på Norges Varemesse på Lillestrøm.

For mer informasjon kontakt:
Lina Hann, prosjektleder, SETT, lina.hann@easyfairs.com +46 8 506 650 02
Jannie Jeppesen, Creative Strategies/fungerende adm. dir. RAU, jannie@rautveckling.se +46 70 224 48 65
Ann Britt K Berlin, Utdanningsforbundet, Ann.Britt.Berlin@utdanningsforbundet.no +47 24 14 20 74

www.settdagene.no

Om Artexis Easyfairs
Easyfairs er en del av Europas største messeselskap Artexis Easyfairs Group og arrangerer et 50-talls egne messer hvert år i Sverige. Artexis driver to av landets mest moderne messeanlegg – Kistamässan og Malmömässan. Les mer på www.artexiseasyfairs.com

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, er basert i Stockholm og driver med utviklingsprosjekter, lederutvikling, kreativitetsutvikling, omverdensovervåkning og opinionsdannelse innenfor rammene for svensk skole, arbeidsliv og framtid. Vår idé er å bidra til at skoler og bedrifter utvikles i takt med samfunnsutviklingen og samtiden. RAU ble grunnlagt i 2011 av Fredrik Svensson og har siden starten rukket å starte en rekke viktige utviklingsprosjekter. Les mer om RAU og øvrige prosjekter.

Utdanningsforbundet
Utdanningsforbundet er Norges største fagforening  for ansatte i skole og barnehage med over 166.000 medlemmer fra hele utdanningsfeltet. Vi jobber aktivt for at alle medlemmer, lærere og ledere i barnehage, grunnskole, videregående opplæring, høyskoler og universiteter, skal ha gode lønns- og arbeidsvilkår, og få gode muligheter til faglig utvikling og oppdatering. Les mer på www.utdanningsforbundet.no

Visit the future Artexis Easyfairs enables professional and private communities to “visit the future” at must-attend events that anticipate their needs and present solutions in the ideal format. Through Easyfairs, the Group currently organises 125 events in 17 countries (Algeria, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Emirates, Finland, Germany, the Netherlands, Norway, Portugal, Singapore, Russia, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom). In the NORDIC region, the Group includes Apotek & Egenvård, BostadsrättsMässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic Con, e-Commerce, Elmässan, Ekobygg, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, ICTexpo, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Promotionmässan, Restaurangexpo, SETT, Shop Nordic, Sportfiskemässan, Talous and VVS-mässan. And through Artexis, the Group manages eight events venues in the Benelux and Nordic regions (Ghent, Antwerp, 2 venues in Namur, Mechelen, Mons, Stockholm (Kistamässan) and Malmö (Malmömässan). For its financial year 2015-2016 the Group employs more than 435 people and expects to generate revenues in excess of €115 million. Artexis Easyfairs strives to be the most adaptable, agile and effective player in our industry by employing committed individuals, deploying the best marketing and technology tools, and developing strong brands. Visit the future with Artexis Easyfairs. For more information, visit our website www.artexiseasyfairs.com

Sitater

Det er viktig for Utdanningsforbundet å være med og skape faglige møteplasser for lærere og skoleledere som er opptatt av å ta i bruk, og dele erfaringer med bruk ny teknologi i utdanningen.
Lars Erik Wærstad, sekretariatssjef I Utdanningsforbundet
SETT skal presentere det mest interessante og nyskapende som skjer i Norge og Skandinavia for tiden innen moderne og innovativ læring. Vi gleder oss veldig til lanseringen av konferansen i Norge.
Jannie Jeppesen, konferanseansvarlig i RaU