Klarna lanserer “Boost” for å superlade små og mellomstore bedrifter

Lese original

19. november, 2018 - Klarna lanserer i dag et nytt finansieringsprogram for ytterligere å støtte små og mellomstore detaljhandelsbedrifter med å oppnå raskere vekst. Boost er en finansieringsløsning med en enkel søknadsprosess som gir butikkeiere enkel og rask tilgang til finansiering.

For entreprenører og småbedrifter er kontantstrømmen ofte et av de største hindrene når de ønsker å videreutvikle virksomheten. Å leie inn ekstra bemanning, designe en ny webside eller investere i en markedsføringskampanje blir fort en barriere fremfor en milepæl. Å få finansiering er ofte en tidkrevende og komplisert prosess.

Med Boost gir Klarna små og mellomstore butikker mulighet til å søke om forskuddsutbetalinger gjennom en rask og transparent prosess. Dette øker virksomhetens videre vekstpotensial.

- Hos Klarna ser vi på butikkeierne som partnere. Vi spør dem med jevne mellomrom hva vi kan gjøre for å gi dem en enklere hverdag. For små og mellomstore butikker er tilgang til finansiering, for eksempel til mindre oppdateringer av butikken, alltid på toppen av denne listen. Med lanseringen av Boost kan vi nå tilby dem en enkel låneprosess hvor alt fra søknadsprosessen til tilbakebetaling skjer friksjonsfritt og smoooth.  Vi har testet dette produktet en stund, og butikkeiere i flere markeder har gitt oss svært positive tilbakemeldinger, sier Product Manager for Boost i Klarna, Robin Hammar.

Pengene kan utbetales dagen etter
Klarnas partnere kan på bare noen minutter be om et lån i Boost-seksjonen på Klarnas butikkportal på nett. Dette kan også gjøres gjennom en widget på tilsluttede partneres plattformer. Søkeren velger summen de ønsker å låne og hvor raskt de ønsker å tilbakebetale. Pengene kan utbetales så tidlig som dagen etter. Det er ingen omfattende søknadsskjemaer eller villkår å lese gjennom. Kostnaden for lånet er en fast sum som er synlig i appen. Ingen andre tilleggskostnader vil på noe som helst tidspunkt bli lagt til produktet.

Dette gjør det enkelt å få full oversikt over kostnadene allerede før søknaden er sendt. Lånet blir tilbakebetalt med en fast prosentandel som er knyttet til den daglige omsetningen i butikken. Det betyr at når salget øker, nedbetales lånet raskere.

I perioder med lavere salg intensitet reduseres den daglige nedbetalingen. Det gjør at butikkeieren alltid har nok penger til den daglige driften.

Forenkler finansieringen for butikkeiere
- Klarna har hjulpet tusenvis av butikkeiere å vokse ved å tilby kundene deres den beste shoppingopplevelsen. Med Boost har vi satt sammen et produkt for forenklet finansiering. Dette demokratiserer og forenkler tilgangen på kapital for små og mellomstore butikker. I dag er det ofte en tøff og omfattende prosess å få finansiering hos de mer tradisjonelle lånegiverne. Boost vil hjelpe butikkeierne med å konkurrere mer effektivt og oppnå vekst, sier Chief Commercial Officer i Klarna, Michael Rouse.

Boost er et av flere produkter som utvikles for små og mellomstore butikker. Klarna lanserte nylig en automatisk onboarding-prosess på en rekke plattformer for e-commerce. Den automatiske onboardingen gjør det enklere for butikkene å kunne tilby Klarnas friksjonsfrie betalingsløsning. Klarna har også lansert et verktøy som butikkeiere kan bruke til å analysere salgsdata for å bedre forståelsen av nåværende kunder og å få nye.

Boost er akkurat nå tilgjengelig for utvalgte butikkeiere i Norge, Østerrike, Danmark, Finland, Tyskland, Nederland og Sverige. Boost blir tilgjengelig for alle i starten av desember.

For mer informasjon: KLIKK HER

Logg inn på Merchant Portal her: https://eu.portal.klarna.com/

**********

For mer informasjon
Johanna Nyman, Senior manager Communications & PR

Klarna er en av Europas ledende betalingsleverandører og en lisensiert bank som ønsker å revolusjonere betalingsløsningene for forbrukere og virksomheter. Klarna ble etablert i Stockholm i 2005, og gir forbrukerne muligheten til å betale nå, senere eller over tid. Klarna tilbyr en enkel, trygg og fleksibel handleopplevelse. Over 100 000 handelssteder er tilknyttet Klarna, og selskapet har 2 000 ansatte i 14 land.