Populært å sjekke egen pensjon

KLPs kunder og forsikrede er veldig godt fornøyd med pensjonstjenesten ”Min Side Pensjon” som ble lansert i slutten av november. Brukerne synes tjenesten er brukervennlig, moderne og enkel å bruke. 10.000 besøk er registrert i løpet av de første ukene tjenesten har vært på lufta.

”Min Side Pensjon” er en tjeneste på www.klp.no som viser din personlige pensjonsopptjening i KLP og gir mulighet til å beregne fremtidig pensjon.

Mange nordmenn har liten kunnskap om sine pensjonsrettigheter. KLPs kunder ønsker at de ansatte skal vite mer om hva det innebærer økonomisk å bli pensjonist. 10.000 besøk er registrert i løpet av de første ukene tjenesten har vært på lufta.

En brukerundersøkelse KLP har gjennomført viser at 95 prosent av brukerne mener ”Min Side Pensjon” fremstår som en brukervennlig tjeneste, mens 92 prosent mener det er lett å finne aktuell informasjon på tjenestens forside. I tillegg oppgir over 80 prosent at de mener tjenesten er moderne og har et tiltalende inntrykk.

- Vi har fått mange tilbakemeldinger på at ”Min Side Pensjon” er enkel, forståelig og moderne, men samtidig gir svar på det våre forsikrede lurer på, sier rådgiver Ellen Bøhler i KLP.

KLP tar sikte på at ”Min Side Pensjon” skal kunne integreres med den helt nye offentlige portalen Min Side i løpet av første kvartal 2007. Min Side er en nettside for alle norske innbyggere, hvor man kan utføre flere offentlige tjenester elektronisk.

For ytterligere informasjon se www.klp.no eller kontakt:

Rådgiver i KLP Forsikring, Ellen Bøhler
22 03 36 24 eller e-post: ellen.bohler@klp.no