TJENESTEPENSJON – ET VIKTIG TILLEGGSGODE

Kommunal Landspensjonskasse Oslo, 04.01.05 Tjenestepensjon – et viktig tilleggsgode En undersøkelse utført av MMI for KLP Forsikring viser at 9 av 10 mener at pensjonsordning er et viktig tilleggsgode ved ansettelse. Ved å rangere ulike tilleggsgoder er pensjonsordning den klart viktigste sammenholdt med for eksempel fri mobiltelefon, firmabil og gunstige låneordninger. Den samme undersøkelsen viser at mer enn 8 av 10 ansatte i offentlig sektor anser pensjonsordningen som meget viktig. - Dette viser at offentlig sektor har et stort potensial når det gjelder å gjøre seg attraktiv som arbeidsgiver, sier Ole Jacob Frich, kommunikasjonsdirektør i KLP Forsikring. - En god tjenestepensjonsordning er viktig for arbeidssøkere, og det burde gi et sterkt signal til privat sektor om betydningen av tjenestepensjonsordninger. Dette er også et innspill i debatten om obligatorisk tjenestepensjon som ble startet av pensjonskommisjonen. - At gunstige låneordninger fremstår som noe mindre attraktivt enn tidligere er ikke så underlig. Årsaken er sannsynligvis at det lave rentenivået har fjernet fordelene ved slike låneordninger, avslutter Frich. Undersøkelsen ble gjennomført 9. – 12. november 2004 med 1003 respondenter i befolkningen. Et kort sammendrag er vedlagt. For ytterligere informasjon kontakt: kommunikasjonsdirektør i KLP Forsikring Ole Jacob Frich, 22 03 78 96 / 90 91 55 23 eller e-post: ole.jacob.frich@klp.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=61796&fn=wkr0001.doc