Konftel setter inn en offensiv på det norske markedet med ny distributør

Svenske Konftel, global markedsleder innen produkter for effektive fjernmøter, går offensivt ut for å styrke sin posisjon på det norske markedet. Konftel utvider samarbeidet med distributøren IsiCom til også å omfatte Norge. IsiCom er allerede distributør av Konftel i Sverige og Danmark.

– Vi har oppnådd gode resultater sammen med IsiCom, så denne ekspansjonen føles som en naturlig fortsettelse når vi nå ser en kraftig økning i etterspørselen etter våre løsninger i nabolandet, sier Jörgen Rönnqvist, Area Sales Manager Nordics and Baltics i Konftel.

Etter rekordåret 2020 har Konftel også hatt en travel vår med lanseringen av Konftel Personal Video Kit og den fleksible romløsningen Konftel C20800 Hybrid som svar på den raskt voksende hybridtrenden med å jobbe både hjemmefra og på det tradisjonelle kontoret. I nær fremtid vil Konftels tilbud av profesjonelle videoløsninger bli ytterligere utvidet.

– Den nye videopakken Konftel Personal Video Kit er en utrolig viktig brikke i tilbudet, sier Petter Damré, Nordic Head of marketing i IsiCom. Det er en genial iten pakke som treffer tidsånden godt, både med hensyn til pris og utforming. Pakken omfatter et profesjonelt kamera, Konftel Cam10, og den personlige høyttalertelefonen Konftel Ego, som blant annet har mottatt designprisen Red Dot Award og vil ta seg godt ut på skrivebordet.

Climate Neutral-sertifisert selskap

Nylig ble Konftel Climate Neutral-sertifisert for andre år på rad, som det første selskapet i bransjen. Det innebærer at utslippene av drivhusgasser er blitt kompensert i samtlige deler av Konftels virksomhet. Ved å kjøpe utstyr fra Konftel kan bedriftene ha god klimasamvititighet og føle seg trygge på at de ikke bidrar til en generell negativ påvirkning på planeten.

– I Norden merker vi nå stor interesse for å investere miljøsmart når bedriftene gjennomgår sine fjernmøteløsninger før de flytter tilbake til kontorene, forteller Jörgen Rönnqvist. Vi ser en ny type hybridarbeidsplasser vokse frem når enkelte medarbeidere fortsetter å jobbe delvis hjemmefra. Det vil bli færre jobbreiser, samtidig som vi vil holde større avstand i møterommene på kontoret. Alt dette vil stille nye og høye krav til møteteknologien.

Det utvidede samarbeidet med distributøren IsiCom starter 1. juni og omfatter distribusjon i Norge. IsiCom er allerede distributør for Konftel i Sverige og Danmark.

– Norge er et svært modent marked, og Konftel er helt klart et progressivt selskap med produkter som ligger i forkant og som det er behov for. Disse faktorene kombinert med vår innstilling om å være en selvskrevet, tilstedeværende og spesialisert distributør er ganske enkelt den ideelle oppskriften på suksess, avslutter Petter Damré, Nordic Head of marketing i IsiCom.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Jörgen Rönnqvist
Area Sales Manager Nordic and Baltic countries, Konftel
+46 (0)70 22 49 000

Petter Damré
Head of marketing, IsiCom
petter@isicom.se

Konftel er ledende inne produkter for samarbeidsløsninger. Helt siden 1988 har vår målsetting vært å hjelpe mennesker over hele verden med å gjennomføre møter, uansett avstand. Vi vet at fjernsamarbeid er en effektiv måte å spare tid og penger på, samtidig som det bidrar til en mer bærekraftig verden. Vi er Climate Neutral-sertifisert og kan derfor tilby kundene å kjøpe utstyr til  videokonferanser og samtidig bevare en god klimasamvittighet. Perfekt lyd og krystallklare videobilder er avgjørende for produktive møter, og derfor integrerer vi alltid den nyeste teknologien i våre samarbeidsløsninger. Vår lydteknologi OmniSound® er innebygd i alle Konftels konferansenheter. Produktene selges globalt under varemerket Konftel, og hovedkontoret vårt ligger i Umeå. Les mer om selskapet og produktene på konftel.com.

Quick facts

Konftel går offensivt ut for å styrke sin posisjon på det norske markedet. Konftel utvider samarbeidet med distributøren IsiCom til også å omfatte Norge. IsiCom er allerede distributør av Konftel i Sverige og Danmark.

Sitater

Norge er et svært modent marked, og Konftel er helt klart et progressivt selskap med produkter som ligger i forkant og som det er behov for. Disse faktorene kombinert med vår innstilling om å være en selvskrevet, tilstedeværende og spesialisert distributør er ganske enkelt den ideelle oppskriften på suksess.
Petter Damré, Nordic Head of marketing i IsiCom