KONGSBERG AUTOMOTIVE SKAL LEVERE GIRSKIFTKABLER VERDT EUR 36,5 MILLIONER (NOK 277 MILLIONER) TIL LEDENDE GLOBAL BILPRODUSENT

Kongsberg Automotive (KA) er blitt tildelt en kontrakt for leveranse av girskiftkabler til et automatgirsystem for en ledende global bilprodusent. Kontrakten er verdt EUR 36,5 millioner (NOK 277 millioner) over 5 år for en truck og SUV plattform (flere kjøretøyer) i det nordamerikanske markedet.

“KAs unike kabeldesign muliggjør enklere installasjon på kundens montasjelinje og gjør at kabelen lettere kan justeres på kjøretøyet. Vi har bevist at vi er en verdensledende produsent av premium girskiftkabler, og denne produsenten bekrefter dette, noe som er viktig da vi posisjonerer oss for videre vekst med denne kunden”, sier Executive VP for Driveline, Joachim Magnusson.

Det totale antallet kjøretøy er forventet å komme opp i mellom 800.000 og 1 million årlig, og programmet har planlagt oppstart i april 2013. Denne kontrakten viser KAs evne til å vinne programmer innen Driveline med forbedrede marginer, som et resultat av unik funksjonalitet.

Girskiftkablene skal produseres ved fabrikken i Nuevo Laredo, Mexico.