KONGSBERG AUTOMOTIVE SKAL LEVERE SETEVARMESYSTEMER VERDT EUR 6 MILLIONER (NOK 45 MILLIONER) TIL EN AV DE MESTSELGENDE KJØRETØYENE I NORD-AMERIKA

Report this content

Kongsberg Automotive (KA) er blitt tildelt en kontrakt for leveranse av setevarmesystemer verdt EUR 6 millioner (NOK 45 millioner) til en av de mestselgende pickup truckene i det nordamerikanske markedet over en femårs modellperiode.

“Dette betyr at KA-produkter vil holde tusener av amerikanere varme og komfortable når de kjører truckene sine om vinteren. Selv om det ikke er vår største kontrakt i verdi, så er den fortsatt strategisk viktig siden den viser tilliten denne bilprodusenten har til våre produkter. Kunderelasjonen med denne kunden er veldig viktig for KA, siden de fokuserer på et høyt komfortnivå i sine biler med dertil kvalitet på komponenter som setevarme, korsryggstøtte og nakkestøtter, sier Executive VP for Interior, Scott Paquette.

Produksjonsstart er i juli 2012, og produksjon er planlagt fra fabrikken i Reynosa, Mexico.