KONGSBERG inngår samarbeid med Isklar Norseman Xtreme Triathlon

Isklar Norseman Xtreme Triathlon er kjent som en av verdens hardeste triatlon. Konkurransen er internasjonalt kjent for den 226 kilometer lange spektakulære ferden gjennom noe av det beste norsk natur kan by på, fra Hardangerfjorden til Gaustadtoppen. Kongsberg Gruppen (KONGSBERG) går inn som stolt sponsor.

Isklar Norseman Xtreme Triathlon er idrett under ekstreme forhold, der utøvere og arrangører må strekke seg til det absolutt ytterste for å kombinere imponerende idrettsprestasjoner med sikkerhet for utøverne.

- Dette noe vi kjenner oss igjen i og kan identifisere oss med. Vår kjernevirksomhet er å utvikle teknologiske løsninger som gir trygghet og fremmer prestasjon for personer som opererer i ekstreme omgivelser, enten det er innenfor maritim sektor, olje & gass, forsvar eller romvirksomhet, sier Ronny Lie, kommunikasjonsdirektør i Kongsberg Gruppen.

- Foruten om å bidra på det økonomiske vil vi også benytte konkurransen til å teste ut teknologiske løsninger innenfor området navigasjon og real-time tracking. Et eget Kongsberg-team bestående av fire personer vil delta under konkurransen, og vi håper at vårt engasjement vil bidra positivt til videreutviklingen konkurransen, avslutter Lie.

- ”Avtalen med KONGSBERG er en veldig viktig avtale for oss. Dette blir vår første virkelig internasjonale sponsor. På samme måte som KONGSBERG har verden som virkeområde, er vi et av landets mest internasjonale arrangementer. Vi hadde søkere fra 53 land og kommer til å ha 30 nasjoner til start. Denne avtalen gjør at vi over de neste årene vil komme med et stadig bredere tilbud til vårt publikum både nasjonalt og internasjonalt”, sier daglig leder for Isklar Norseman Xtreme Triathlon, Dag Oliver.

I 2014 fyller KONGSBERG 200 år. For å lese mer om Kongsberg Gruppens historie, vennligst besøk vår jubileumsnettside www.200.kongsberg.com

Ronny Lie, kommunikasjonsdirektør Kongsberg Gruppen. T: 916 10 798, E-post: ronny.lie@kongsberg.com

Dag Oliver, daglig leder Isklar Norseman Xtreme Triathlon. T: 990 99 533, E-post: dag@nxtri.com

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har cirka 7 500 medarbeidere i mere enn 25 land og hadde i 2013 driftsinntekter på 16,323 milliarder kroner.