KONGSBERG signerer JSM-kontrakt med Forsvaret verdt 280 millioner kroner

Kongsberg Gruppen ASA (KONGSBERG) har inngått kontrakt med Forsvarets Logistikk Organisasjon (FLO) på del 2 av JSM Trinn III tidligere inngått 2 juli 2014.

JSM utviklingsarbeidet har pågått siden 2008 og er en kontinuerlig aktivitet frem til ferdigstilling av et fullverdig produkt i 2017. Denne kontrakten omfatter fremstilling av JSM testmissiler, som skal brukes i integrasjonsaktivitetene, samt støtteutstyr. Kontrakten omfatter også missiltesting og kvalifisering som skal gjøres fra F-16 i perioden fra 2015 til medio 2017 frem til Block IV versjonen av F-35 blir tilgjengelig.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Harald Ånnestad, Administrerende Direktør, Kongsberg Defence Systems, Mob: 920 60 087
Pål Bratlie, Direktør, Kongsberg Defence Systems, Mob: 930 57 243

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har cirka 7 500 medarbeidere i mere enn 25 land og hadde i 2013 driftsinntekter på 16,323 milliarder kroner. I 2014 fyller KONGSBERG 200 år. For å lese mer om Kongsberg Gruppens historie, vennligst besøk vår jubileumsnettside.