• Kongsberg Gruppen ASA/

KONGSBERG signerer langsiktig Rammeavtale med Forsvaret for drift og vedlikehold av systemer på Sjøforsvarets fartøyer og treningssentre

KONGSBERG har signert en langsiktig Rammeavtale med Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) for drift, vedlikehold og videreutvikling av KONGSBERG-leverte systemer om bord på Sjøforsvarets fartøyer og treningssentre.

Rammeavtalen trer i kraft fra 1. januar 2014 og har en varighet på 6 år. Omfanget av avtalen er på 165 MNOK. Utover dette gir også Rammeavtalen FLO mulighet til å bestille tilleggstjenester, reservedeler og annet utstyr etter behov.

Dette er en viktig milestein både for Sjøforsvaret og KONGSBERG. Rammeavtalen bidrar til å sikre et godt koordinert og effekt vedlikehold av alle KONGSBERG-leverte systemer for Nansen klasse fregatter, Skjold klasse korvetter, Minefartøy, Ula klasse undervannsbåter, andre fartøyer og treningssentre gjennom deres levetid. For KONGSBERG betyr dette en kontinuerlig aktivitet knyttet til Kommando- og kontrollsystemer, Navigasjonssystemer, Sonarsystemer, NSM missiler og Trenere, som også vil bidra til å sikre videreutvikling av kompetanse framover.

KONGSBERG styrker sin tilstedeværelse ytterligere på Haakonsvern Orlogsstasjon der KONGSBERG-teamet vil jobbe tett sammen med Sjøforsvarets personell for å løse oppgavene så raskt og effektivt som mulig.

Bildet (f.v.:): Direktør Sjøforsvarssystemer Leiv Inge Steig i KONGSBERG, Orlogskaptein Torill Herland i Forsvarets Logistikkorganisasjon og Direktør Missilsystemer Pål Bratlie i KONGSBERG.

For ytterligere informasjon kontakt:

Leiv Inge Steig, Direktør Sjøforsvarssystemer, Kongsberg Defence Systems, tel 920 60 111
Pål Bratlie, Direktør Missilsystemer, Kongsberg Defence Systems, tel 930 57 243

Kongsberg Gruppen (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har cirka 7 400 medarbeidere i mere enn 25 land og hadde i 2012 driftsinntekter på 15,7 milliarder kroner.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.