Kontrakt verdt 124 millioner Euro for NSM missiler til Malaysia

Kongsberg Defence & Aerospace AS (KONGSBERG) har inngått en kontrakt verdt MEUR 124 med den Malaysiske Marinen for levering av Naval Strike Missile (NSM) til deres seks nye Littoral Combat Ship.

Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd bygger skipene basert Naval Groups Gowind-klasse design. Denne kontrakten er en følge av en avtale meldt 9. april 2015 for NSM skipsfast utstyr. NSM vil dekkmonteres og integreres inn i skipets SETIS kommando- og kontroll levert av Naval Group.

- Med denne kontrakten leverer vi en sentral sjømålskapasitet til den Malaysiske Marine og den bekrefter NSMs sterke posisjon i det internasjonale markedet. NSM er frem til i dag valgt av Norge, Polen, Tyskland og Malaysia, sier Eirik Lie, administrerende direktør i Kongsberg Defence & Aerospace AS.

For ytterligere informasjon:
Eirik Lie, administrerende direktør, Kongsberg Defence & Aerospace, tel: 917 04 933.

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 000 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2017 driftsinntekter på 14,5 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.