Kontrakt verdt 55,5 MUSD for levering av deler til ubåt

KONGSBERG har inngått kontrakt med Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i Sør-Korea verdt 55,5 MUSD for levering av MSI-90 Mk 2 deler til ubåt.

Kongsberg Defence & Aerospace AS (KONGSBERG) ved divisjonen Naval Systems & Surveillance har inngått kontrakt med det sør-koreanske skipsverftet Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) for levering av MSI-90 Mk2 deler til tre nye ubåter.

Kontrakten er verdt 55,5 MUSD

-       Denne nye kontrakten er et resultat av langsiktig satsning for styrking av vår posisjon som leverandør av integrerte systemer for ubåter. I denne sammenheng er kontrakten en viktig referanse, sier Nils-Oddvar Hagen, divisjonsdirektør.

For ytterligere informasjon kontakt:

Nils-Oddvar Hagen, divisjonsdirektør, Tel 32 28 92 74, Mob 92 06 00 92

Kongsberg Gruppen (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har ca 7 000 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2011 driftsinntekter på 15,1 milliarder kroner.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.