Ny Finansdirektør i Kongsberg Gruppen

Gyrid Skalleberg Ingerø (49) er ansatt som ny finansdirektør (CFO) og Executive Vice President i Kongsberg Gruppen ASA.

Skalleberg Ingerø kommer fra stillingen som CFO i Telenor Digital Businesses og har bred erfaring fra flere lederstillinger, både som finansdirektør i børsnoterte selskaper og innen revisjon og finansiell rådgivning. Forut for sin nåværende stilling var Skalleberg Ingerø CFO i Telenor Norge og hun har tidligere arbeidet som CFO og investoransvarlig i Komplett ASA og som revisor i Nordea og KPMG. Hun har bred styreerfaring fra en rekke selskaper og organisasjoner, og er nå styremedlem i blant annet Storebrand ASA, Sporveien AS og Flytoget AS.

- Jeg er svært fornøyd med at Gyrid Skalleberg Ingerø har takket ja til stillingen som ny finansdirektør i Kongsberg Gruppen. Hun har solid faglig tyngde og bred ledererfaring, og kombinert med hennes mangeårige bakgrunn som finansdirektør fra børsnoterte selskaper gjør at hun er godt kvalifisert til oppgaven, sier Geir Håøy, konsernsjef i Kongsberg Gruppen.

- Jeg ser frem til å ta fatt på nye og spennende oppgaver som finansdirektør i Kongsberg Gruppen. Kongsberg Gruppen har en stolt industrihistorie og er i dag et solid teknologiselskap som er godt posisjonert for fremtiden. Som finansdirektør og medlem av konsernledelsen ser jeg frem til å møte nye kollegaer og gi verdifulle bidrag til selskapets videre utvikling, sier påtroppende finansdirektør Gyrid Skalleberg Ingerø.

Skalleberg Ingerø vil tiltre i stillingen etter nærmere avtale. Fungerende finansdirektør Harald Aarø vil fortsette i stillingen fram til Skalleberg Ingerø tiltrer.

Ronny Lie, Kommunikasjonsdirektør, Kongsberg Gruppen, 916 10 798, ronny.lie@kongsberg.com

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 000 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2016 driftsinntekter på 15,8 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.