Ny konserndirektør for stabsfunksjoner i Kongsberg Gruppen ASA

Wenche Helgesen Andersen (51) er ansatt som konserndirektør med ansvar for stabsfunksjoner i Kongsberg Gruppen ASA. Hun tiltrer stillingen 18. mai og vil inngå i konsernledelsen.

Hun etterfølger Hege Skryseth som går til stillingen som administrerende direktør i Kongsberg Digital.

Helgesen Andersen har lang internasjonal ledererfaring, og kommer fra direktørstilling i FMC Technologies med globalt produktlinjeansvar. Hun er utdannet ingeniør og har 26 års internasjonal erfaring fra olje- og gassindustrien.

- Jeg er svært tilfreds med at Wenche har takket ja til stillingen. Hun har solid internasjonal ledererfaring og verdifull teknologikompetanse, sier konsernsjef Walter Qvam.

- Kongsberg Gruppen er et spennende teknologiselskap med ledende internasjonale posisjoner. Jeg er glad for tilliten og ser frem til å utvikle selskapet videre sammen med dyktige kollegaer, sier Wenche Helgesen Andersen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Ronny Lie, Kommunikasjonsdirektør, Kongsberg Gruppen ASA, Tel: +47 916 10 798

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har 7 700 medarbeidere i mer enn 25 land og hadde i 2015 driftsinntekter på 17,0 milliarder kroner. Følg oss på Twitter: @kongsbergasa.