Sveits bestiller PROTECTOR RWS for MNOK 196

KONGSBERG signerte i dag en kontrakt med det Sveitsiske Forsvaret til en verdi av MNOK 196 MNOK. Kontrakten innebærer leveranser av PROTECTOR våpenstyringssystemer samt logistikk for det sveitsiske kjøretøysprogrammet GMTF RP13.

Dette er den fjerde PROTECTOR RWS kontrakten som blir signert mellom det Sveitsiske Forsvaret og KONGSBERG siden 2006. Leveransene vil starte i februar 2015, og systemene blir produsert i Kongsberg.

PROTECTOR RWS er et våpenstyringssystem som tillater operatøren å styre våpenet innenfra kjøretøyet, noe som gir økt beskyttelse til militært mannskap. Per i dag har PROTECTOR blitt solgt til 17 land, og er verdens ledende leverandør av fjernstyrte våpenstyringssystemer.

For ytterligere informasjon:
President Espen Henriksen, Kongsberg Protech Systems, Tel: +47 913 95 343

Kongsberg Gruppen (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt, kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske systemer og løsninger til kunder innen olje- og gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart. KONGSBERG har cirka 7 400 medarbeidere i mere enn 25 land og hadde i 2012 driftsinntekter på 15,7 milliarder kroner.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.