• Kraft Foods/

Kraft Foods advarer forbrukere som er allergiske mot peanøtter: Peanøtter har blitt funnet i FREIA Non Stop 400g poser

På grunn av en pakkefeil, har et antall Non Stop poser, som normalt ikke inneholder peanøtter, blitt fylt med M-sjokolade (sukkerbelagte peanøtter).

Vi anbefaler derfor personer som er allergiske mot peanøtter å ikke konsumere disse produktene.

De berørte produktene er Freia Non Stop i stor 400g pose, merket med
LOT kode OGO 02 226 51
Best før dato 29.06.2013

Poser med feil innhold (M-sjokolader; sukkerbelagte peanøtter) skal sendes til Kraft Foods Kundeservice. Adresse og kontaktinformasjon finnes på posen. Eventuelle kostnader knyttet til dette vil bli refunderes.

Merk! Denne advarselen gjelder kun for nevnte LOT kode og best før dato. Det er ingen andre datoer eller koder som er berørt.

Dersom man ikke er allergisk er det ingen fare forbundet med det nevnte produkt.

Om Kraft Foods
Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig portefølje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsetning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo
Tlf: +47 22 04 40 22  Fax +47 22 04 40 92

Kontakt: Navn: Kristian Hvilen