Kristian Hvilen ny nordisk sjef for ekstern kommunikasjon i Kraft Foods

Kraft Foods styrker satsingen på ekstern kommunikasjon og ansetter Kristian Hvilen som nordisk kommunikasjonssjef.

Oslo 26.10.2011

Som eier og forvalter av noen av Nordens mest kjente og kjære merkevarer har Kraft Foods mange spennende og komplekse kommunikasjonsutfordringer. Derfor er jeg svært glad for å styrke vår Corporate Affairs avdeling med rekrutteringen av Kristian Hvilen. Hans kompetanse, energi og erfaring passer perfekt til denne stillingen, uttaler kommunikasjonsdirektør Norden & Benelux Annica Johansson.

Kristian Hvilen vil som kommunikasjonssjef ha hovedansvaret for selskapets kommunikasjon med eksterne målgrupper på områder som produkt-PR, mediehåndtering, omdømmestyring og samfunnskontakt, både på taktisk og strategisk nivå. Hvilen inngår i bedriftens norske ledergruppe.

- Det blir en positiv utfordring å jobbe innenfor kommunikasjon i et så dynamisk, viktig og tradisjonsrikt selskap som Kraft Foods, sier Hvilen.

Hvilen kommer fra stillingen som Corporate Relations Manager Northern Europe hos brennevinsgiganten DIAGEO, hvor han tidligere har jobbet som kommunikasjonssjef for Norge og Danmark.

Kristian Hvilen er 34 år og har studert statsvitenskap ved Universitetet i Oslo og Internasjonal markedsføring ved Norges Markedshøyskole.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Annica Johansson, kommunikasjonsdirektør i Kraft Foods Nordic & Benelux

Tlf:  +46 702 829 798 / Epost: ajohansson@kraftfoods.com

Kristian Hvilen, Kommunikasjonssjef Kraft Foods Nordic
Tlf: +47 924 36 920 / Epost: khvilen@kraftfoods.com

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsettning på ca 49 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo, Tlf: +47 22 04 40 22  Fax +47 22 04 40 92