LUDWIG ASKEMPER NY ADMINISTRERENDE DIREKTØR FOR KRAFT FOODS NORDEN

Ludwig Askemper (48) er ansatt som administrerende direktør for Kraft Foods Norden fra 1. september 2012. Askemper kommer fra rollen som salgsdirektør Chocolate & Biscuits, Kraft Foods Tyskland.

Oslo, 27.09.2012

Ludwig Askemper har en solid karriere bak seg i næringsmiddelindustrien. Han har tilbragt mange år innen salg i Mars før han sluttet seg til Kraft Foods i 2010. Han gleder seg nå frem å ta fatt på den nye utfordringen som administrerende direktør for Kraft Foods i Norden. Askemper ser på den kommende delingen av selskapet i begynnelsen av oktober som en stor mulighet til å føre den nordiske organisasjonen til nye høyder under navnet Mondelēz International:

- Kraft Foods i Norden har en fantastisk historie og en fremragende portefølje av merker å jobbe med. Jeg har allerede tydelig forstått at dette er en profesjonell og engasjert organisasjon som alltid ønsker å ta resultatene til neste nivå. Dette gjør meg trygg på at vi vil levere «små gode øyeblikk» til forbrukerne bedre enn noen andre på markedet. Sammen med flotte medarbeidere, og i nært samarbeid med handelen, ønsker jeg å skape enda mer vekst for oss alle – sier Askemper

Askemper er født og oppvokst i Tyskland, men har i flere år hatt ledende stillinger innen Mars og sist som salgsdirektør for Kraft Foods Tyskland.

- Jeg har lært mye av mine tidligere erfaringer, og jeg tror dette vil hjelpe meg til å skape økt vekst i Norden. Jeg ønsker å lære om de nordiske landene og lære å snakke svensk så raskt som mulig slik at jeg kan delta fullt ut i all action, avslutter han.

Ludwig Askemper etterfølger Krister Zackari, som blir den nye President Europe for Gum & Candy kategori i Kraft Foods.

Kristian Hvilen

+ 47 924 36 920

khvilen@kraftfoods.com

Kraft Foods bygger et kraftfullt, globalt selskap med fokus på snacking og med en uslåelig porteflje av varemerker folk er glade i. Med en årlig omsetning på ca 54 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselskap. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i omlag 170 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Regia, Philadelphia, O'boy, Oreo og Ritz.

Kraft Foods (
www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.

Kraft Foods i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside www.kraftfoodsnordic.com. Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslo

Tlf: 47 22 04 40 22  Fax 47 22 04 40 92