Mondelēz International utnevner mediebyrå

Mondelēz International har i dag utnevnt Aegis Media til å håndtere media planlegging og kjøp i alle markeder i Europa, med unntak av Storbritannia og Irland hvor PHD skal håndtere virksomheten.

Mondelēz International arbeider allerede med Aegis Media i andre markeder rundt om i verden, inkludert Kina, Australia, New Zealand og Sør-Afrika og PHD håndterer i dag vår virksomhet i Storbritannia og Irland.

Kombinasjonen av Aegis Media og PHD leverer ikke bare en disiplinert strategisk tilnærming, men også kreativitet og innovasjon, viktige ingredienser for å kjøre kommunikasjonsstrategier.

Vårt nåværende nordiske mediebyrå, Starcom, er en veldig bra partner, og har tjent oss godt, så valget av nytt byrå er ikke basert på oppnådde lokale resultater.

Denne utnevnelsen er en del av den globale gjennomgangen av mediebyråer som Mondelēz International startet i september. Målet med denne gjennomgangen var å finne en ny tilnærming til å håndtere de viktigste forskjellene i måten Mondelēz International driver sin virksomhet som et nytt selskap over hele verden.

Kontakt:

Kristian Hvilen

47 924 36 920

khvilen@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) er global markedsleder innen sjokolade, kjeks, sukkervarer, kaffe og pulverdrikker. Mondelēz International har en årlig omsetning på ca. 36 milliarder dollar og har selskaper i mer enn 80 land. I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, kremost og sjokoladedrikk. I vår produktportefølje har vi velkjente merkevarer som Freia, Daim, Kvikk Lunsj, Kong Haakon, V6, Stimorol, Philadephia, Regia, O´boy, Oreo, Ritz og Tassimo .

Mondelēz International i Norden har ca. 1600 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo. Les mer på vår webside: www.kraftfoodsnordic.com

Dagens selskap i Europa vil være heleid av Mondelēz International, men det juridiske firmanavnet er fortsatt Kraft Foods Inc. frem til og med 29. April 2013.