Nordmannen Anders Kjekstad blir ny Managing Director for Kraft Foods Danmark

Anders Kjekstad (38), tiltrer stillingen som ny Managing Director for Kraft Foods Danmark fra og med 1 juni 2010. Etter tiltredelsen, vil Norge nå ha to av i alt fire topposisjoner i Kraft Foods Norden. Asgeir Moripen leder den norske virksomheten.

Kjekstad er utdannet siviløkonom fra BI i Oslo, han har vært i Kraft Foods Norge siden 2003, og kommer nå fra rollen som National Sales Manager..Tidligere, har han blant annet hatt ansvaret for ICA Norge som Customer Business Manager. De siste fire årene har han som salgssjef bidratt sterkt til de svært gode resultatene for selskapet i Norge. Han har også hatt ulike salgs-, markeds- og lederroller i IBM og D’Arcy.

Managing Director for Kraft Foods Norden, Krister Zackari, viser til at selskapet de siste årene har hatt en positiv utvikling i Danmark, som nå skal bygges videre:

- Vårt fremste mål, er å drive videre vekst for selskapet i Danmark. Kjekstad er svært dyktig på kombinasjonen av strategisk og operativt ansvar, i tillegg har han omfattende erfaring med endrings- og omstillingsprosesser. Det siste blir svært viktig med tanke på sammenslåingen med Cadbury som i nå står oppe i, sier Zackari.

Selv, sier Kjekstad at han er ydmyk i forhold til de utfordringer som ligger i rollen, og at han ser frem til å bygge den sterke danske organisasjonen videre.- Det er svært spennende å få være med på å bygge nye Kraft Foods i Danmark, sier han.

Kjekstad er opptatt av at selskapenes merkevarer har en unik posisjon på det danske markedet, med mange muligheter for videreutvikling.

- Jeg har stor tro på våre ansatte og de kjente merkevarene vi har. Det har gått så langt at jeg har problemer med å spise konkurrentenes produkter, og jeg bruker alltid lang tid når jeg selv gjør innkjøp, fordi jeg må sjekke at alt har kommet vel frem til butikk, avslutter Kjekstad med et smil.

Kontakt :

Kjersti Oppen,
Presseansvarlig Kraft Foods Norden

KOppen@krafteurope.com

Kombinasjonen av Kraft Foods og Cadbury gir et kraftfullt, globalt selskap innenfor snacks, sjokolade og sukkervarer og raske måltider. Med en årlig omsetning på ca. 50 milliarder dollar er vi verdens nest største næringsmiddelselska. Vi lager velsmakende produkter til millioner av forbrukere i mer enn 160 land.

I Norden er vi ledende innen sjokolade, kaffe, ferskost og sjokoladedrikk. Våre merkevarer Freia, Marabou, Daim, Twist, V6, Stimorol, Gevalia, LU, Philadelphia og O'boy skaper glede for tusenvis av forbrukerne hver dag.

Kraft Foods (
, NYSE: KFT) er medlem av Dow Jones Industrial Average, Standard & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index.www.kraftfoodscompany.com

Kraft Foods i Norden har ca. 1750 ansatte. I Norge finnes vi i Oslo.

Les mer på vår webside . Kraft Foods Norge, Johan Throne Holsts plass 1, P.O. Box 6658 Rodeløkka, 0502, Oslowww.kraftfoodsnordic.com