PRESSEMELDING: O'boy Ferdigblandet - hvor som helst og når som helst

PRESSEMELDING: O'boy Ferdigblandet - hvor som helst og når som helst Nå kan du få O'boy Ferdigblandet i alle dagligvarebutikker og de fleste kiosk og bensin utsalgene. O'boy Ferdigblandet kommer i en pakning på 250ml, melken er ultrapasteurisert og har en holdbarhet på 6 måneder. Det er gjennomført flere smakstester og forbrukerne mener O'boy Ferdigblandet smaker like godt eller bedre enn vanlig O'boy. Vi lanserer både en 1- pakning og en 3-pakning. 1-pakningen er beregnet for direkte konsum og kjøpes nok mest sannsynelig av barn og ungdom. 3-pakningen kjøpes sannsynligvis for å ta med hjem i kjøleskapet og her tror vi foreldre blir den største kjøpegruppen. Produktet vil finnes i melkekjøleren sammen med andre smakstilsatte melkedrikker I dag drikker man stort sett O'boy hjemme til frokost og kveldsmaten. Med O'boy Ferdigblandet kan man drikke O'boy til flere tider på dagen og utenfor hjemmet. Dette er et produkt som i stor grad møter et økende forbrukerbehov; "på farten"-produkter". Det drikkes i dag over 9 millioner liter ferdig smakstilsatte melkedrikker i Norge, markedet består av mange merker og vokser hurtig. Vi har stor tro på at O'boy Ferdigblandet kommer til å bidra til vekst i markedet og vil være en sterk utfordrer til de eksisterende merkene. O'boy oppfattes som et "kult" merke av målgruppen og merkekjennskapen (97%) og lojaliteten er utrolig høy. Lanseringen vil bli støttet av reklamefilm på TV2, TVNorge og TV3 i uke 27-36 samt demonstrasjoner og event i samme periode, sier Brand Manager Linda Falkenberg Sunde Henvendelser rettes til: Brand Manager, Kraft Foods Norge AS, Linda Falkenberg Sunde, Tel: +47 22044398 Mobile: +47 93251108, lsunde@krafteurope.com Stig Solbrekken, Informasjonskonsulent, Kraft Foods Norge AS, Tel: + 47 22044175, Mobile: + 47 93251119, ssolbrekken@krafteurope.com Bakgrunn Kraft Foods: Kraft Foods Norge AS er en bedrift i Kraft Foods-konsernet. I Norden har konsernet ca. 3.000 ansatte, en omsetning på ca. 9 milliarder kroner og er ledende innen kategoriene sjokolade, snacks, kaffe og matvarer. Kjente varemerker er bl.a. Freia, Marabou, Daim, Japp, Twist, Kraft, Philadelphia, Gevalia, O'boy, Maarud og Estrella. Kraft Foods Norge AS har ca. 1.000 ansatte og en omsetning på ca. 1,5 milliarder kroner. Hovedkontor og produksjon er på Rodeløkka i Oslo. Les mer om Kraft Foods på http://www.kraftfoodsnordic.com/ Kraft Foods Norge AS Johan Throne Holsts plass 1 P.O. Box 6658 Rodeløkka N-0502 Oslo Tel: +47 22044022 Fax: +47 22 379648 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040702BIT20670/bild.html Bilde