Rosedagene 2007 i Freiaparken

Pressemelding, 26. juni 2007

Rosedagene 2007 i Freiaparken

Rosedagene i Freiaparken er årets rosebegivenhet både for entusiastene i Norsk Roseforening og for alle andre som gleder seg over rosenes skjønnhet, farger og dufter. Lørdag 30. juni og søndag 1 juli er det fritt frem for alle som vil vite mer om rosedyrking, kjøpe roser, roselitteratur og redskaper eller rett og slett nyte frodigheten, kunsten, musikken og markedsstemning under dette årlige arrangementet i Freiaparken. Parken er åpen begge dager kl. 12.00-17.00.

Norsk Roseforening har lagt opp til et rikholdig program med aktiviteter for både store og små. Hageeksperten Thorbjørn Kristensen binder sammen programmet med humor og entusiasme.

Freiaparken ligger i tilknytning til sjokoladefabrikken på Rodeløkka. Adressen er Johan Throne Holsts plass 1 (adkomst fra Københavngata) Innkjørsel til parkeringsplass i Malmøgata.

Fra programmet kan nevnes:
· Kåring av “utstillingens vakreste rose” og av Freiaparkens vakreste rose (Publikumsaktivitet)
· Foredrag og demonstrasjoner
· Auksjon
· Salg av roser, stauder, fuksia, orkideer og hageutstyr spesielt for roser
· Roseantikviteter – roseeksperter hjelper deg med navn på ”navnløse” gamle roser
· Musikk
· Sjokoladestøping og kakaoens historie i Freialand
· Oppdagelsesferd gjennom kunsten i parken
· Eventyrstund i Freiasalen

Mer detaljert program finner du på Norsk Roseforenings hjemmeside:

Kontaktpersoner: Kari Fagernæs, Norsk Roseforening Tlf. 22321549/971 21 524
Kari_fagernas@yahoo.no
Bodil Bergan, Kraft Foods Tlf. 932 51 041
bbergan@krafteurope.com
Informasjonen er sendt gjennom Cision http://newsroom.cision.com
Nedenstående filer kan lastes ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=26015&lang=NO Rosen Romanze dufter deilig og gir farge til den frodige Freiaparken.
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=26016&lang=NO Hageeksperten Thorbjørn Kristensen binder sammen det omfattende programmet under Rosedagene i Freiaparken.