Per-Arne Skogstad til Kreab

Report this content

PRESSEMELDING Per-Arne Skogstad til Kreab (Oslo, 27. februar 2006) Tidligere norsk luftfartsdirektør Per-Arne Skogstad blir senior rådgiver i Kreab, Nordens største selskap innen kommunikasjonsrådgivning. Skogstad var norsk luftfartsdirektør og leder for Luftfartstilsynet fra 1999 til 2005. Han arbeidet før den tid 8 år i Justisdepartementet hvor han fra 1995 var ekspedisjonssjef i Sivilavdelingen. Han var tidligere underdirektør og leder for Forsknings- og utdanningsavdelingen ved Universitetet i Oslo. Skogstad er statsviter fra Universitetet i Bergen og har også utdanning som økonom. Han har i betydelig grad arbeidet internasjonalt i tiden som luftfartsdirektør og har de siste årene vært styreleder både for JAA (Joint Aviation Authorities) og GASR (Group of airport safety regulators), visepresident i Eurocontrol og styremedlem i ECAC (European Civil Aviation Conference) og EASA (EUs luftfartsbyrå). - Jeg kommer til et Kreab som har en særdeles interessant og kravstor kundekrets, sier Skogstad. Han ser nå fram mot å kunne benytte kunnskapen han har ervervet til beste for norske bedriftsledere både her hjemme og ute, ikke minst overfor EU. Kreab har, foruten Oslo, kontorer i Beijing, Brussel, Helsinki, København, London, New York og Stockholm. Den tidligere svenske statsministeren Carl Bildt er styreleder og selskapet fokuserer på å bistå bedriftsledere innen Corporate Communication. - Jeg har forventninger om at Skogstads lange erfaring fra offentlige lederstillinger vil være til stor nytte for Kreabs kunder, sier daglig leder Pehr-Olav Skogseth. Skogstad vil primært fungere som rådgiver innen myndighetskontakt, som ved siden av finansiell kommunikasjon er Kreab Oslos ekspertområder. Kontaktpersoner: Senior Kommunikasjonsrådgiver Per-Arne Skogstad (Tlf: 95 20 47 14) Daglig leder Pehr-Olav Skogseth (Tlf: 22 54 01 00) ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=10167&lang=NO