Ny administrerende direktør i KUKA Nordic AB, Jonas Glimdén

Januar 2014, tok Jonas Glimdén over som ny administrerende direktør i KUKA Nordic ABHan erstatter Joachim Rohwedder som vil fortsette å jobbe for KUKA ved hovedkvarteret i Tyskland. Jonas kommer fra telekombransjen, Ascom Wireless Solutions.

Jonas Glimdén vil overta ansvaret for KUKA Nordic AB, dette inkluderer også virksomheten i Norge, Finland og Danmark

"Med den ambisiøse vekstplanen vi har foran oss, vet jeg dette blir en stor og krevende prosess, men også veldig inspirerende.
Roboter og automatisering er noe helt nytt for meg, noe som gjør dette til en enda mer utfordrende oppgave å administrere."

Salgsansvarlig
Frode Grimsbø
Sentrumsvegen 5
N-2867 HOV

info@kuka.no
www.kuka.no

Carola Andersson

Tlf: 46 (0)31 726 62 68
Epost: carola.andersson@kuka.se

Om KUKA NORDIC AB, (KUKA Sveiseanlegg + Roboter)

KUKA i Norge er drevet gjennom KUKA Nordic AB som er et heleid datterselskap av KUKA Roboter GmbH i Augsburg, Tyskland som er blant verdens ledende leverandører av industrielle roboter. Dette selskapet er igjen medlem av KUKA Aktiengesellschaft. Kjernekompetanse er utvikling, produksjon og salg av industrielle roboter, styringer og programvare. Selskapet er markedsleder i Tyskland og Europa, og er nummer tre i verden. KUKA Robot Gruppen sysselsetter rundt 3180 mennesker over hele verden. I 2012 utgjorde salget 742,6 millioner Euro. 25 datterselskaper gir en tilstedeværelse i de store markedene i Europa, Amerika og Asia.

Tags:

Quick facts

Januar 2014, tok Jonas Glimdén over som ny administrerende direktør i KUKA Nordic AB. Han erstatter Joachim Rohwedder som vil fortsette å jobbe for KUKA ved hovedkvarteret i Tyskland. Jonas kommer fra telekombransjen, Ascom Wireless Solutions
Tweet dette