KYOCERA inngår avtale med verdensledende leverandør i Norge

KYOCERA inngår avtale med Staples, verdens største leverandør av kontorutstyr. Avtalen gjør det mulig for Staples å tilby et bredt sortiment av skrivere i alle segmenter. KYOCERA, som er inne i en ekspansiv utvikling, får med denne avtalen en bred og effektiv salgskanal til selskapets sluttkunder.

Via Staples salgskanaler kan KYOCERA nå intensivere innsatsene ytterligere vedrørende selskapets multifunksjonsskrivere, skrivere, samt løsninger og tjenester for dokumenthåndtering.

–     Vi er selvfølgelig meget glade for at vi kan ta ytterligere et trinn med vår nordiske satsing, når vi nå tegner en samarbeidsavtale med Staples i Norge også, sier Torbjörn Dehlin, Nordic Sales Manager hos KYOCERA Document Solutions Nordic AB.

KYOCERAs produkt- og tjenesteportfølje kompletterer Staples eksisterende skriverportefølje samtidig som avtalen gir KYOCERA økt nærvær og synlighet på det norske markedet. Takket være Staples godt utviklede E-handelsside vil sluttkundene få en enklere måte å finne og kjøpe KYOCERAs produkter på.

–     Vi har valgt KYOCERA på grunn av kvalitet, ytelse og driftsikkerhet på produkter og kompetanse på dokumenthåndtering. KYOCERAs skrivere har en meget høy miljøprofil, er Svanemerket og deres egenproduserte tromler har en meget lang levetid på inntil 600 000 sider. De vil med dette supplere vår eksisterende printportefølje slik at vi kan tilby våre kunder alt fra mindre blekkmodeller til store, kraftige A3, farge multifunksjonsmaskiner med avanserte etterbehandlingsfunksjoner, sier Bjørn-Erik Elgesem, Senior Category Manager i Staples Nordic.

Bjørn-Erik sier videre:

–     Det er viktig for oss å møte markedet med en komplett løsning innenfor print og printløsninger, noe vår avtale med KYOCERA i stor grad vil bidra til.

Komplett portefølje
Nå kan Staples tilby kundene alt fra mindre skrivere til store, kraftige multifunksjonssystemer for fargeutskrifter i A3, i tillegg til det brede utvalget som allerede foreligger.

–     Det er viktig for oss å kunne imøtekomme markedets krav med en komplett løsning for utskrifter og smarte løsninger for dokumenthåndtering, noe som avtalen med KYOCERA nå muliggjør. Vi ønsker å gjøre det lett for kundene våre, når de skal foreta innkjøpene sine, sier Bjørn- Erik Elgesem.

–     Samarbeidet med Staples er et ledd i KYOCERAs satsing både i Norge og Norden for øvrig, sier Kjell F. Øverland, daglig leder for KYOCERA Document Solutions Norge.

For ytterligere opplysninger, kontakt:
KYOCERA Document Solutions Norge
Kjell Øverland, daglig leder

Olaf Helsets v 6
Tlf. ( 47) 22 62 73 00
E-post: kjell.overland@dno.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.no

KYOCERA Document Solutions Norge er et datter selskap av KYOCERA Document Solutions Nordic AB som har sitt hovedkontor i Kista i Sverige. I sortimentet inngår skrivere, digitale kopimaskiner og multifunksjonsprodukter som består av avanserte og miljøtilpassede dokumentløsninger til kontorer i alle størrelser.

KYOCERA Document Solutions er en av verdens ledende leverandører innen dokumentløsninger for kontorbruk. KYOCERA Document Solutions er et heleid datterselskap til KYOCERA Corporation, som rangeres som nummer 604 på Forbes magasin sin liste «Global 2000» for 2011 over verdens største børsnoterte selskaper.

KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologisk keramikk, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har totalt 64 000 ansatte verden rundt og er representert i over 30 land.

Om KYOCERA sin teknikk
KYOCERA Document Solutions komponenter har ekstra lang levetid, noe som gir fordeler som økt driftssikkerhet, lavere driftskostnader, mindre miljøbelastende avfall og lengre serviceintervaller. De fleste produktene er dessuten Svanemerkede.

Om Staples Norway
Staples Norway er en del av Staples Inc. og er verdens største leverandør av forbruksartikler til kontoret. Staples Inc. omsetter årlig for 27 milliarder USD, og leverer til bedrifter av alle størrelser og forbrukere via sine butikker, nettbutikker, postordre og direktesalg i 27 land i Nord- og Sør-Amerika, Europa, Asia og Australia. Staples har 94.000 dyktige ansatte verden over, hvorav 13.000 i Europa.