KYOCERA utvider sin distribusjonsavtale med Tech Data

KYOCERA benytter seg av den tradisjonelle IT-distribusjonskanalen Tech Data, for å kunne øke veksten og effektiviteten på det nordiske markedet ytterligere. For noen år siden startet Tech Data å distribuere produkter fra KYOCERA i Danmark. Fra og med 1. mars vil distribusjonsavtalen også gjelde for Sverige, Norge og Finland.

Tidligere har KYOCERA fokusert på salg direkte til partnere og spesialiserte forhandlere for skrivere og kopimaskiner. For å øke tilgjengeligheten for både nye og eksisterende forhandlere, har KYOCERA fra og med 2013 valgt å samarbeide med Tech Data som distributør for det nordiske markedet.

Samarbeidet gjelder først og fremst leveringer med kort leveringstid og et utvalgt standardsortiment av lagerførte produkter og skrivere. Dette vil også gi de eksisterende forhandlerne til KYOCERA tilgang til produkter fra hele Tech Data sitt sortiment. Samtidig vil utvalgte skrivere og multifunksjonsskrivere (MFP) fra KYOCERA være tilgjengelige for alle forhandlerne til Tech Data.

–     Vi er meget fornøyde med at våre produkter og dokumentløsninger nå blir tilgjengelige over hele Norden via Tech Data, som har det beste distribusjonsnettet i Nord-Europa. Vi kommer fortsatt til å lytte til markedet, for å kunne levere det som kundene virkelig vil ha, sier Toshihiro Saga, administrerende direktør for KYOCERA Document Solutions Norden AB.

Tech Data vil også kunne tilby tjenester som konfigurasjon og installasjon av produktene.

–     Vi har fått en fantastisk anledning til å øke salget og rekkevidden av produktene til KYOCERA via IT-kanalen og dessuten øke vårt eksisterende sortiment med skrivere og tilbehør, sier Fredrik Bolander, nordisk produktmarkedssjef hos Tech Data.

For ytterligere opplysninger, kontakt:
KYOCERA Document Solutions Norge
Kjell Øverland, daglig leder

Olaf Helsets v 6
Tlf. ( 47) 22 62 73 00
E-post: kjell.overland@dno.kyocera.com

www.kyoceradocumentsolutions.no

KYOCERA Document Solutions Norge er et datter selskap av KYOCERA Document Solutions Nordic AB som har sitt hovedkontor i Stockholm. I sortimentet inngår skrivere, digitale kopimaskiner og multifunksjonsprodukter som består av avanserte og miljøtilpassede dokumentløsninger til kontorer i alle størrelser.

KYOCERA Document Solutions er en av verdens ledende leverandører innen dokumentløsninger for kontorbruk. KYOCERA Document Solutions er et heleid datterselskap til KYOCERA Corporation, som rangeres som nummer 604 på Forbes magasin sin liste «Global 2000» for 2011 over verdens største børsnoterte selskaper.

KYOCERA Corporation er en ledende produsent av høyteknologisk keramikk, elektroniske komponenter, solceller og elektronisk kontorutstyr. KYOCERA Corporation, med hovedkontor i Kyoto i Japan, har totalt 64 000 ansatte verden rundt og er representert i over 30 land.

Om KYOCERA sin teknikk
KYOCERA Document Solutions komponenter har ekstra lang levetid, noe som gir fordeler som økt driftssikkerhet, lavere driftskostnader, mindre miljøbelastende avfall og lengre serviceintervaller. De fleste produktene er dessuten Svanemerkede.