• L.Brador/

L.Brador lanserer arbeidsbukser med smarte detaljer som er like behagelige som favorittjeansen

Stretch for maksimal bevegelighet, passform som gir bedre komfort og smarte løsninger som gjør arbeidsdagen enklere – men med samme gode følelse som favorittjeansen. Det er grunningrediensene i L.Bradors nye arbeidsbukse 1052pb. Den nye buksen er en videreutviklet versjon av modellen 105pb, som utfordret bransjen da den ble lansert i 2012 og som har bidratt til å endre synet på hva et par arbeidsbukser skal være.

Mange av dem som arbeider innen bygge- og industribransjen bruker arbeidsklær hele dagen. Det betyr at arbeidsbuksen må ha flere forskjellige egenskaper for å kunne oppfylle alle behov. De skal være behagelige når man klatrer opp en stige, varme når man arbeider utendørs og gjerne kjølige når det er behov for det. Til tross for arbeidsoppgaver som stiller krav, er det få arbeidsklærprodusenter som arbeider med innovasjon.

– Når vi lager arbeidsklær, går vi ut av vår egen komfortsone for å leve oss inn i kundens hverdag og lage forutsetninger for tryggere arbeid. I vår nye kolleksjon har vi hentet inspirasjon fra funksjonelle klær som ofte har innovative løsninger, hvor material, funksjon og design går hånd i hånd. Funksjon og komfort har vært hovedingrediensene, sier Tommy Larsson, kategorisjef hos L.Brador.

En videreutvikling av suksessbuksen 105pb
De nye arbeidsbuksene fra L.Brador er en videreutviklet utgave av de populære buksene 105pb, som revolusjonerte bransjen da de ble lansert i 2012. I den nye kolleksjonen har L.Brador blant annet inkludert flere stretchfelt, laget ventilasjon på innsiden av lårene og sørget for en smalere passform som bidrar til at knebeskytterne forblir på riktig sted uansett arbeidsoppgave.

– Etter lanseringen i 2012 har vi merket en endring i bransjen. Stadig flere har fått opp øynene for design og materialvalg. Nå tar vi enda et skritt forover og håper at det kan inspirere resten av bransjen enda mer. Denne gangen har vi fokusert på detaljer som gjør arbeidet enklere. Vi har blant annet gjort lommene litt bredere og dypere, og vi har utviklet mobillommen ved å erstatte den tradisjonelle borrelåsen med magnetlås for lengre levetid, fortsetter Tommy Larsson.

Om den nye modellen 1052pb
L.Brador 1052pb er tilgjengelig i tre farger: grå, svart og kaki – alle med svarte detaljer. Buksene har stretchstoff over rumpe, front, skritt samt på for- og baksiden av knærne. Ventilasjonen på innsiden av lårene reguleres enkelt med glidelås. Buksene kan også legges ned 5 cm, slik at de blir enklere å tilpasse brukerens lengde. På 1052pb har L.Brador flyttet opp ID-lommene slik at buksene skal overholde de nye reglene ID06 som trer i kraft i 2016.

For mer informasjon kan du kontakte:
Tommy Larsson, kategorisjef, L. Brador

E-post: tommy.larsson@skydda.se
Telefon: +46 705 56 61 92

Om L.Brador
L.Brador utvikler designede arbeidsklær til bygge- og industribransjen. Utviklingen gjennomføres i tett samarbeid med sluttbrukere for å sikre behagelig passform og høy funksjon. Resultatet er arbeidsklær som ser bra ut og som er enda bedre å bruke. L.Brador selges og markedsføres av Skydda Protecting People Europe AB, Nordens ledende leverandør av personlig verneutstyr for profesjonelle brukere.