• L.Brador/

L.Brador lanserer ergonomiske arbeidssko med unik såle for å forhindre arbeidsskader

L.Brador lanserer nå fire nye skomodeller for håndverkere og industri-/servicearbeidere. Samtlige har stor funksjonalitet og god passform. Skoene er utviklet i dialog med ortopeder, og såleformen er designet ut fra bygnings- og industriarbeideres behov. Til håndverkere fås det en vanntett modell, samt sandalmodell til industri- og servicearbeidere.

Industriarbeidere, snekkere og servicearbeidere som står og går mye daglig trenger komfortable og funksjonelle sko. I utviklingen av de nye skoene har L.Brador samarbeidet med ortopeder og lagd to spesialproduserte såler som skal hindre arbeidsskader. Sålene på samtlige sko er egenutviklet, og såleformen designet etter kundenes behov. Innersålen er oppbygd i fotbuen for god komfort og redusert risiko for hælspore. De fire modellene er ergonomiske, stabile og gir riktig demping ut fra behovet.

– Vi har tatt hensyn til alle momenter i utviklingen av skoene og da vi utviklet vår nye såle. Alt fra innsetting av foten, rulling, nedtråkk og hvordan foten beveger seg når man tar et skritt. 70 til 80 prosent av alle arbeidsrelaterte skliulykker skjer i tråkket når man setter ned foten, men i og med at vår såle oppfyller høyeste sklisikringsstandard kan vi forhindre skader. Dokumentasjon viser også at vår såle reduserer sykemeldinger og hindrer hælspore, sier Tommy Larsson, Sortimentschef, L.Brador.

Sko for industri og service

Modellene 768 og 769 for industri- og servicepersonell er både lette og luftige, i tillegg til at de har utrolig god demping og komfort. Skoene passer til brukere som tilbringer mange arbeidstimer med skoene på. Modell 768 er en vanlig sko med snøring. Den er sval og luftig, samtidig som beskyttelsesnettingen holder spon og fliser unna. Sandalmodellen 769 har borrelåslukking med hurtiglås, noe som gjør det enkelt å ta sandalene å og av. Begge modeller er ESD-godkjent og har også en yttersåle som oppfyller høyeste EN-standard for sklisikring, samt myke og stabile egenskaper.

Premiummodeller for håndverkere

L.Brador lanserer også en premium-kolleksjon av sko med fine materialvalg og en såle som virker skadeforebyggende, blant annet ved hjelp av pronasjonsstøtte ettersom ca. 85 % av alle personer i Norden pronerer. Håndverkerskoene 766 og 767 passer til skandinaviske føtter og egner seg for eksempelvis snekkere og industriarbeidere. Forskjellen på skoene er at modell 767 er vanntett.

Sålen i håndverkerskoene er konstruert slik at skoen får den høyeste klassifiseringen mot å skli i henhold til EN-standard. Nitrilgummi i yttersålen gjør at skoen tåler både varme overflater og oppfyller høyeste varmebestandighetsklasse (HRO). Samtidig tåler den lave temperaturer og kulde. Nitrilgummi gjør også at skoene tåler syre og basiske stoffer betydelig bedre enn mange vanlige arbeidssko på markedet. Mellomsålen av EVA, som er vanlig i eksempelvis sportssko, bidrar til lettheten og stabiliteten i skoene.

For mer informasjon kan du kontakte:

Tommy Larsson, Sortimentschef L.Brador
E-post: tommy.larsson@skydda.se