L.Brador lanserer skalljakke med ekstrem slitestyrke og som funker i allslags vær

Funksjonalitet, passform og innovative løsninger er stikkord for L.Brador, som lanserer to nye skalljakker til høstens sesong. Skalljakken 9001 er spesielt utviklet til premiumkunden som ønsker en skalljakke med ekstrem slitestyrke. Skalljakken 906P har samme passform som 9001, men har et annet materialvalg og kommer til en lavere pris.

De fleste som arbeider i bygg- og anleggsbransjen befinner seg i varierende miljøer og ulike værforhold, noe som medfører at klørne må leve opp til strenge krav. Tunge planker som gnager mot skulderen, sprutregn som øser ned eller momenter som setter smidigheten på prøve – samtlige situasjoner krever funksjonelle og solide arbeidsklær.

– Vi skaper arbeidsklær for bygnings- og industriarbeidere i Norden, og klærne er tilpasset for å tåle et varierende klima. Vi har jobbet fram en skalljakke med god passform som både beskytter mot tøffe værforhold samtidig som den puster, holder på varmen og er enormt slitesterk, sier Tommy Larsson, Sortimentschef, L.Brador.

Skalljakke 9001 – bærekraft og funksjon i fokus

Skalljakken 9001 bryter ny mark og er spesielt lagd for kunden som er ute etter det aller beste. Leverandøren F.O.V Fabrics AB* er innovatører av høyteknologiske stoffer, og omfattende forskning og tester har resultert i L.Brador 9001. Materialet TechSteel™ har den unike kombinasjonen av egenskaper som innebærer at det er lett samtidig som det puster, beskytter mot fukt og innehar en fantastisk slitestyrke.

Martindale er et mål på stoffets slitestyrke, og stoffer som brukes i offentlig miljø må holde ca. 50 000 MD for å bli godkjent. L.Bradors skalljakke 9001 har en Martindale-verdi på 1 000 000. hvilket innebærer at stoffet kan hardkjøres i imponerende 1 000 000 omdreininger uten at det går i stykker. Skalljakken har også flere smarte funksjoner – det er blant annet mulig å justere hetten til hørselsvern, og glidelåsen er vanntett. Skalljakken fås kjøpt i butikk i løpet av august. Jakken fås i en svartmelert farge for herre og koster 3 295 kroner.

– I arbeidet med vår skalljakke 9001 fokuserte vi på bærekraft og kom fram til et slitesterkt materiale som gjør det mulig for kunden å bruke jakken i mange, mange år. Vi vil at kunden skal føle at det er hans eller hennes beste kjøp noensinne og samtidig også en langsiktig økonomisk god beslutning, sier Tommy Larsson, Sortimentschef, L.Brador.

Skalljakke 906P – prisgunstig med smarte funksjoner
Skalljakken 906P har samme passform som 9001, men henvender seg til deg som ikke har helt samme behov for ekstrem slitestyrke. Skalljakken har et annet materialvalg med blant annet ripstop for ordentlig god beskyttelse mot rivende armeringsjern, utstående spikere eller liknende elementer det er naturlig å støte på i håndverkeres hverdag. 906P fås kjøpt i butikk i løpet av august. Jakken kommer i fargene svart og blå til herre og koster 1 200 kroner.

* F.O.V Fabrics AB er leverandører av høyteknologiske stoffer. Foretaket ble grunnlagt i 1962 og er plassert i Borås, Sverige, med ca. 80 ansatte. Årlig produserer FOV 15 millioner kvadratmeter vev, og hele produksjonen skjer i egen regi, noe som gir fullstendig kontroll over produksjonsprosessen. FOV drives av interessen for nye innovasjoner og smarte løsninger, all produksjon og testing skjer i et eget moderne laboratorium.

For mer informasjon kan du kontakte:

Tommy Larsson, Sortimentschef L.Brador
E-post: tommy.larsson@skydda.se