Mark Randall er ny president og CEO i Lafarge Tekkin

Mark Randall er ny president og CEO i Lafarge Tekkin Mark Randall har fått stillingen som President og CEO i Lafarge Tekkin, den ledende leverandøren av takløsninger i Norden og Baltikum fra 4. juni 2002. Han var tidligere President og CEO i Lafarge Roofing i Japan. Mark Randall, 43, er opprinnelig fra England og har en lang karriere innen Lafarge-gruppen bak seg. Han kom til gruppen i 1982 og har hatt flere forskjellige stillinger opp gjennom årene. Han ble President og CEO i Lafarge Roofing i Japan i 1999. "Det er en utfordring å være med på å utvikle takbransjen i Norden og Baltikum. Lafarge Tekkin vil fortsette å lede an i takbransjen i fremtiden," sier Mark Randall. Tidligere President og CEO i Lafarge Tekkin, Bengt Persson, sier opp stillingen sin og forlater selskapet etter mer enn ti år for å dyrke andre interesser. Han slutter innen utgangen av juni. Randall og Persson kommer til å arbeide sammen de neste par ukene for sikre en myk overgang av ledelsen. Lafarge Tekkin har hatt en sterk utvikling i løpet av de siste årene, og har oppnådd en ledende posisjon som leverandør av takløsninger i alle selskapets markeder i Norden og Baltikum. Selskapet har utvidet produktutvalget sitt, og tilbyr i dag takløsninger inkludert en lang rekke tegltaksteiner og betongtaksteiner i tillegg til platetak samt tilbehør og tjenester. Fakta om Lafarge Tekkin AB: Lafarge Tekkin AB er den ledende leverandøren av takløsninger i Norden og Baltikum. Selskapet er representert i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen. Vi tilbyr blant annet følgende tegltaksteiner: Vittinge Tegel, Dan Tegl, RuppKeramik og KDN. Av betongtaksteiner tilbyr vi følgende: Zanda, Jönåkerpannan, H-pannen, Haasken, B&C, Ormax og Est Stein, og platetak-merkevaren vår er Kami. Selskapet har 570 ansatte og omsatte for 100,2 millioner euro i 2001. Lafarge Tekkin er en del av Lafarge Roofing, taksystem-divisjonen i Lafarge-gruppen. Med mer enn 200 produksjonssteder i 38 land på fire kontinenter er Lafarge Roofing verdens ledende leverandør av skråtakprodukter, taksystemkomponenter og pipesystemer. I 2001 hadde Lafarge Roofing mer enn 12 600 ansatte, og omsatte for 1,6 milliarder euro. Lafarge er verdensledende innen byggematerialer, og har en verdensledende stilling innen alle sine fire divisjoner: Cement, Aggregates & Concrete, Roofing og Gypsum. I 2001 omsatte gruppen for 13,7 milliarder euro. Lafarge har i dag 83 000 ansatte og virksomheter i 75 land. For mer informasjon, vennligst kontakt: Mark Randall, President og CEO, Lafarge Tekkin, tlf. + 46 8 555 660 50, mobil + 46 706 52 49 54. Lisette Fridlund, Head of Communications, Lafarge Tekkin, tlf. + 46 8 555 660 04, mobil + 46 70 655 70 76. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00220/wkr0002.pdf