LERUM KUTTER SUKKER

Report this content

PM 02.02.2006. Fra Lerum Fabrikker og Lerum Konserves LERUM KUTTER SUKKER Generelt sett får vi i oss for mye sukker, ifølge Helsedirektoratet. Saft og syltetøyprodusent Lerum tar dette på alvor, og tilpasser seg den nye generasjonen med tidenes største sukkerreduksjon. -Norske foreldre vil ha sunnere kosthold. Vi reduserer derfor sukkerinnholdet med 20% i noen av våre mest solgte produkter, sier Bente Lerum Lund, produktsjef og medeier i det 99 år gamle selskapet i Sogndal. Helsedirektoratet fastslår at norske tenåringsbarn får i seg dobbelt så mye sukker som ønskelig. De mener også at snop og sukkerholdige drikker er blant hovedkildene til det store sukkerinntaket. Lerums Husholdningssaft har i mange år vært landets mest populære saft. -Vi tilfører nå opptil 30% mer frukt og bær, og reduserer sukkerinnholdet med 20%. Slik mener vi bestselgeren er fornyet og tilpasset den sunne trenden som mange foreldre er opptatt av, tilføyer Bente Lerum Lund. Bestemor Lerums syltetøy, det ypperste i syltetøy fra selskapet i Sogndal, får også en sukkerreduksjon på 20%. -Lerum justerer seg etter folks ønsker, og vil fremover redusere sukkerinnholdet i en lang rekke av våre produkter, sier Grethe Kristin Lerum, produktsjef og medeier. For ytterligere informasjon ta kontakt med: Grethe Kristin Lerum : 911 46 264 Bente Lerum Lund: 482 64 659 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9506&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9507&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9508&lang=NO