LERUM KUTTER SUKKER

Report this content

PM 02.02.2006. Fra Lerum Fabrikker og Lerum Konserves LERUM KUTTER SUKKER Lerum kutter sukkerinnholdet i saft og syltetøy. –Dette er den mest offensive satsingen i vår 99-årige historie, sier den nye Lerum-generasjonen, Bente Lerum Lund og Grethe Kristin Lerum. Målsetningen er å redusere sukkerinnholdet i stadig flere av selskapets produkter. Produktutviklingen er strategisk forankret: -Folk er blitt mer bevisst på hva de spiser, og foretrekker et sunnere kosthold. Det betyr blant annet mindre sukker, sier Grethe Kristin Lerum. Mer frukt og bær De første sukkerreduserte produktene fra Lerum er allerede plassert i butikkhyllene, blant dem Lerums Husholdningssaft som i en årrekke har vært bestselger i Norge. Nå kommer den i ny utgave med 20% mindre sukker og med opptil 30% mer råsaft. -Vi har også økt frukt og bærmengden i saftene. Omfattende tester viser at sukkerreduserte produkter slår positivt ann, sier Bente Lerum Lund. Bedre Bestemor Det er ikke bare saften fra Lerum som nå kommer med 20% mindre sukker. Bestemor Lerum er produsentens aller ypperste syltetøy. Den kommer i 14 varianter alle med 20% mindre sukker. -Vi har selvsagt foretatt en serie smakstester, og testene fastslår at et redusert sukkerinnhold gjør den gode bærsmaken mye tydeligere enn før, forteller Grethe Kristin Lerum. For øvrig er Bestemor Lerum syltetøyet i dag det eneste på markedet i Norge som kun bruker norske jordbær og norske bringebær. Lerum-arven Lerum AS har nylig gjennomført et generasjonsskifte. Fem barn har overtatt aksjene i familieforetaket. -Vi skal drive slektsånden fremover. Selskapet skal forbli i familien, og vi satser på å styrke våre markedsandeler. Konkurransen er skarp, men vi skal fortsatt levere ekte vare, sier Bente Lerum Lund. For ytterligere informasjon ta kontakt med: Grethe Kristin Lerum : 911 46 264 Bente Lerum Lund: 482 64 659 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9500&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9502&lang=NO http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9503&lang=NO