LFV inviterer til pressetreff i Oslo om satsing i Norge

Tirsdag 24. november arrangerer LFV (Luftfartsverket) et event for inviterte gjester i Oslo der vi forteller om satsingen på det norske markedet og hva LFV kan bidra med. I forbindelse med eventet ønsker vi også media velkommen til et pressetreff med mulighet for intervjuer.

Flere land avregulerer markedet for flytrafikktjenester, og det er en spennende utvikling for en hel bransje og mange land der nye muligheter, samarbeid og aktører kan møtes.
LFV, Air Navigation Services of Sweden, har etablert et norsk selskap, LFV, Norway A/S. LFV ser det norske markedet som svært interessant og vil gjerne være med og bidra med vår kunnskap og solide erfaring innenfor flytrafikkledelse.

LFV har mange internasjonale oppdrag. Fra 2013 har vi deltatt i den operative ledelsen av fem flyplasser i De forente arabiske emirater.

LFV var også først i verden med operasjonell godkjenning for Remote Towers og har siden april drevet fjernstyrt flytrafikkledelse fra vår kontrollsentral i Sundsvall. Det skaper helt nye forutsetninger for fremtiden å utvikle flytrafikkledelsesarbeidet med ny teknikk, og vi er bare i begynnelsen av en ny æra.

Tirsdag 24. november arrangerer LFV et event for inviterte gjester på SAS Radisson Blu Plaza Hotel der vi forteller om satsingen på det norske markedet og hva LFV kan bidra med. Representanter for LFVs konsernledelse medvirker; blant annet deltar Niclas Gustavsson, direktør forretningsutvikling, og Maria Wall Petrini, salgsdirektør.
I forbindelse med eventet ønsker vi også media velkommen til et pressetreff med mulighet for intervjuer. Pressetreffet innledes klokken 14, mens eventet begynner kl 15.

Dato: Tirsdag 24. november 2015.
Tid pressetreff: Klokken 14–15.
Sted: Radisson Blu Plaza Hotel, Sonja Henies plass 3, Oslo.
Påmelding skjer senest mandag 23/11 kl 11 på e-postadresse per.froberg@lfv.se (+46708792635).

Fakta om LFV

• LFV tilbyr flytrafikkledelse og flytrafikktjenester og tjenester relatert til disse nasjonalt og internasjonalt.
  • LFV er med og utvikler det europeiske luftrommet gjennom samarbeid i ulike allianser og organisasjoner.
  • LFV utvikler nye tjenester og operative konsepter for å møte økte krav til kapasitet, tilgjengelighet og bærekraft. Med oppstarten av fjernstyrt flytrafikkledelse i Örnsköldsvik i april skrev LFV svensk industrihistorie.
  • LFV har 1 200 ansatte og en årsomsetning på 2,6 MSEK.

Tags: