Ingvar Larsson – ny administrerende direktør i Lindex

Göran Bille slutter i Lindex etter 10 år som administrerende direktør, og styret i Stockmann har utnevnt Ingvar Larsson som ny administrerende direktør for motekjeden.

Ingvar Larsson kommer fra stillingen som design- og innkjøpsdirekter i Lindex, som han tiltrådte i juni 2013. Før det var han landssjef for Lindex Sverige fra 2010. Han har tidligere hatt flere lederstillinger i H&M.

«Dette føles både morsomt og spennende! Jeg kommer til å fortsette på den veien som har fått oss til den sterke posisjonen vi har i dag. Vi har mye å se frem mot; snart feirer vi Lindex 60 år, og vi har jobbet mye med å bli enda tydeligere i vårt tilbud til våre kunder, et varemerkearbeid jeg har vært meget delaktig i. Vi fortsetter vår internasjonale ekspansjon og denne uken gikk vi ut med høstens store motesamarbeid med ikonen Jean Paul Gaultier,» forteller Lindex’ ny administrerende direktør, Ingvar Larsson.

Göran Bille slutter i direktørstillingen med umiddelbar virkning, men står til motekjedens disposisjon ut oppsigelsesperioden.

«Gjennom Göran Billes 10 år som administrerende direktør har Lindex vokst til å bli en av Europas ledende motekjeder. Jeg vil takke Göran for et utmerket arbeid med motekjedens internasjonale ekspansjon. Ingvar Larsson har allerede fått vist sine evner i Lindex’ ledelsesgruppe. Jeg er trygg på at Lindex vil fortsette sin fremgangsrike reise mot et globalt varemerke i verdensklasse under hans ledelse», sier administrerende direktør i Stockmann, Hannu Penttilä.

Les mer på stockmanngroup.com

For more and high-resolution images, please visit Lindex Newsroom.
News! Subscribe to Lindex press releases and follow us in social medias.

For more information, please contact:

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex