Jean Paul Gaultier designer ikonisk kolleksjon for Lindex

For å feire 60 år med mote med et smell, vil Lindex for Høsten 2014 slå seg sammen med et av de største og dristigste navnene i moteindustrien – Jean Paul Gaultier.

- Det er en fantastisk og morsom opplevelse å skape en kolleksjon for Lindex som en tolkning av mine koder og samtidig bidra i kampen mot brystkreft.  Jeg mener vi har funnet en god blanding av disse elementene, og kolleksjonen er dristig, elegant og sterk, akkurat som Lindex-kvinnen, sier Jean Paul Gaultier.

I 2014 fyller Lindex 60 år og planlegger en stor feiring til høsten for å vise fortiden, nåtiden og fremtiden til merkevaren Lindex. Lindex vil invitere sine venner; samarbeidspartnere, ansatte og kunder, til å bli med på feiringen, som designsamarbeidet med Jean Paul Gaultier er en del av.

- Det er en stor ære for oss å samarbeide med et så anerkjent designikon i forbindelse med vårt 60-årsjubileum. Merkevaren Jean Paul Gaultier har en sterk energi og en selvtillit som klinger fint med varemerket Lindex og hvor vi er på vei, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

Kolleksjonen Jean Paul Gaultier for Lindex består av dameplagg, barneplagg, accessoirer og undertøy. Kolleksjonen lanseres i utvalgte butikker og på lindex.com 8. oktober 2014, og vil støtte kampen mot brystkreft ved å gi 10 % av inntektene fra salget av kolleksjonen til Rosa sløyfe-aksjonen.

Jean Paul Gaultier ble fotografert i sitt studio i Paris mens han arbeidet med kolleksjonen for Lindex.
Photo Maja Flink / Lindex

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex’ forretningsidè er å tilby inspirerende og prisgunstig mote. Sortimentet består av ulike motekonsepter innen dame-, barne- og undertøy. Med over 480 butikker i 16 land er Lindex i dag en av Nord-Europas ledende motekjeder. Lindex er en del av det finske børsnoterte konsernet, Stockmann. Mer informasjon finnes på www.lindex.com

Lindex is one of Europe's leading fashion brands, with approximately 470 stores in 17 markets and sales online. Lindex offers inspiring and affordable fashion for the fashion interested and conscious woman. The assortment includes several different concepts within women's wear, kids' wear, lingerie and cosmetics. Lindex is growing, both in own channels and together with global fashion platforms. Lindex sustainability promise is to make a difference for future generations by empowering women, respecting the planet and ensuring human rights. Lindex is part of the Finnish-listed Stockmann Group. More information is available at www.lindex.com