• LINDEX/

Lindex’ kunder bidrar med 16,6 millioner kroner til kreftforskning – en rekordhøy donasjon

I løpet av oktober samlet Lindex inn et nytt rekordbeløp til kreftforskning sammen med kundene sine. Årets totale donasjon på alle Lindex’ salgsmarkeder utgjorde 16,6 millioner kroner, hvorav over 3,8 millioner kroner ble samlet inn til Rosa sløyfe i Norge.

«Vi er så utrolig stolte av de ansatte som har gjort en fantastisk jobb med å involvere kundene og skape engasjement rundt årets Rosa sløyfe-aksjon. Nok en gang har vi hatt muligheten til å donere et rekordhøyt beløp til kreftforskning, et bevis på at vi sammen kan utgjøre en forskjell», sier Susanne Ehnbåge, CEO i Lindex.

Lindex har dedikert oktober til å samle inn penger til kreftforskning gjennom ulike aktiviteter som en spesialdesignet loungewear-kolleksjon, en shoppinghelg der 10% av omsetningen har gått til Rosa sløyfe samt salg av Kreftforeningens rosa produkter.

Lindex har i år sammen med sine kunder i Norge samlet inn over 3,8 millioner kroner til Rosa sløyfe. Siden oppstarten i 2003 har moteselskapet bidratt med 167, 5 millioner kroner til kreftforskning i alle salgsmarkeder gjennom lokale organisasjoner og gjennom disse årene også samlet inn over 40 millioner kroner til Rosa sløyfe i Norge.

Resultatet imponerer Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i solidaritet med brystkreftrammede i Norge:

«Vi er utrolig takknemlig for det store engasjementet Lindex har for brystkreftsaken. I snart 20 år har dere latt kundene deres støtte livsviktig kreftforskning. Pengene dere samler inn, har allerede hjulpet brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden. Vi vil også takke dere for at dere er med på å bevisstgjøre alle kvinner som kommer innom butikkene deres rundt omkring i landet om viktigheten av å følge med på forandringer i brystene sine», sier styreleder i Brystkreftforeningen, Ellen Harris Utne.

For mer informasjon, kontakt:

Nina Haugen
Customer Experience Manager Norge
E-mail: nina.haugen@lindex.com

Lindex er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 450 butikker i 19 land og salg online over hele verden gjennom tredjepartspartnerskap. Lindex tilbyr inspirerende og prisgunstig mote, og sortimentet inkluderer flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Lindex vokser, både i egne kanaler, franchise og sammen med globale moteplattformer. Lindex høyere formål er å styrke og inspirere kvinner overalt, og Lindex bærekraftløfte er å utgjøre en forskjell for fremtidige generasjoner ved å styrke kvinner, respektere planeten og sikre menneskerettighetene. Lindex er et heleid datterselskap av STOCKMANN plc. Mer informasjon er tilgjengelig på www.lindex.com.

Sitater

Susanne Ehnbåge, CEO i Lindex