Lindex åpner brand store i Oslo City

Lindex åpner brand store i Oslo City I dag er det premiere for den totalombygde Lindexbutikken i Oslo City. Butikken har et av hovedstadens beste beliggenheter og viser det siste av motekjedens butikkutvikling. Butikken blir kjedens første brand store i Norge og har plassering på gateplan i kjøpesenteret Oslo City - et av Oslos absolutt beste beliggenheter. Butikken i Oslo City er den andre butikken som følger Lindex nye butikkonsept. Den første åpnet i Nordstan Kjøpesenter i Gøteborg, Sverige våren 2002. - Vi har skapt en butikk hvor kunden lett finner frem i sortimentet, og som føles overraskende og inspirerende å handle i. Vi har jobbet mye med det visuelle og presenterer sortiment vårt på en moderne og levende måte. I butikken finnes flere grafiske innslag hvor grafikken lever med sortimentet og forandres hver sesong. Hvilket innebærer at butikken hele tiden fornyes, sier Glenda Forsmark, ansvarlig for Lindex butikkonsept. Foruten å forsterke varemerket Lindex imøteser det nye konseptet kundenes krav om en oversiktlig butikk med moderne service. Blant annet gjennom å bruke flere og større flater til inspirasjon, samt kampanjeområder som hjelper kundene med å finne sesongens look gjennom ulike matchinger. Arbeidet med å utvikle butikkonsept er en stadig pågående prosess hos Lindex. En viktig del i denne jobben er å lytte til kundene. Som et ledd i denne utviklingen ble det gjennomført flere intervjuer av kunder. - Ombyggingen av Oslo City styrker vår identitet i Oslo, og markerer sterkt startskuddet for vår store satsning på butikkutseendet, forteller Elisabeth Peregi, landssjef for Lindex i Norge. Etter ombyggingen har barneavdelingen fått en mer fremtredende plass i butikken med større arealer, egen entré, kasse og prøverom. Barneavdelingen er skapt med fokus på barnas behov og ønsker. - Vi har forsøkt å finne løsninger som gjør handleopplevelsen mer gøy for barna. Blant annet har vi flere interaktive løsninger med lekeinnslag i butikken. Vi har også fått hjelp av en illustratør til å lage tegnefigurer som brukes i grafikk og skiltmateriale, forteller Glenda Forsmark. For ytterligere informasjon kontakt: Elisabeth Peregi, Landssjef Norge Telefon: 22 47 84 10 Mobil: 40 00 49 04 Trude Skamsar, mediakoordinator Telefon: 22 47 84 12 Mobil: 40 00 49 90 Lindexkonsernet består av to butikkjeder: Lindex med 353 butikker hvor av 319 på det nordiske markedet og 34 butikker i Tyskland, samt Twilfit med 61 butikker i Sverige hvor av 13 drives som franchisebutikker. Konsernets produktområder er dameklær, dameundertøy og barneklær. Lindex AS omsetter med sine 87 norske butikker for drøyt 1,2 milliarder norske kroner. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20020930BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20020930BIT00930/wkr0002.pdf