• LINDEX/

Lindex fremhever sin svenske arv i lanseringen av sommerkolleksjon med Carl Larsson-mønster

Lindex lanserer en kolleksjon med mønster fra Carl Larsson, som sammen med sin kone Karin definerte deres epoke og er en del av den svenske kulturarven. En kolleksjon med klassiske sommerplagg som forteller en del av historien, med matchende plagg til barn, baby og dame.

Karin og Carl Larsson var pionerer i sin tid, og deres kunstneriske uttrykk har satt sitt preg på den svenske kulturarven. Vi i Lindex er stolte av den svenske kulturarven, og hvordan den definerer fokuset vårt på design, kvalitet og bærekraft. Så det var naturlig for oss å designe en sommerkolleksjon med en sterk tilknytning til det kreative hjemmet til Karin og Carl“, sier Inger Lundqvist, Design & Buying Manager Kidswear i Lindex.

I denne kolleksjonen har Lindex designet klassiske sommerplagg til barn, baby og dame med mini me-antrekk. Kjoler med volang-detaljer, en myk sommerskjorte og tilbehør. Alt er i det nydelige blomstertrykket «De mina» av Carl Larsson. Plaggene kommer i dus blå, gul og korall, er laget av myk økologisk bomull og er GOTS-sertifiserte.

De svenske kunstnerne Karin og Carl Larsson var aktive på slutten av 1800-tallet, og deres kunstnerskap levde i sterk symbiose. Karins kreative evner og kunstneriske sans er en svært viktig del av Carls kunst. Den dristige hjemmeinnredningen, de moderne tekstilene og de rustikke møblene, og det meste designet hun selv. Karin skapte hjemmet som Carl skildret, og sammen står de bak motiver som representerer Sverige, og som er satt pris på over hele verden.

Du finner kolleksjonen på lindex.com og i utvalgte butikker fra mai.

Se alle bilder og plagg her.

For mer informasjon, kontakt:

Hanne Wergeland
Press contact, Lindex Norge
Tel: 47 41407612
E-mail: hanne.wergeland@lindex.com

Lindex er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 440 butikker i 18 land og salg online over hele verden gjennom tredjepartspartnerskap. Lindex tilbyr inspirerende og prisgunstig mote, og sortimentet inkluderer flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Lindex vokser, både i egne kanaler, franchise og sammen med globale moteplattformer. Lindex høyere formål er å styrke og inspirere kvinner overalt, og Lindex bærekraftløfte er å utgjøre en forskjell for fremtidige generasjoner ved å styrke kvinner, respektere planeten og sikre menneskerettighetene. Lindex er et heleid datterselskap av STOCKMANN plc. Mer informasjon er tilgjengelig på www.lindex.com.

Sitater

Inger Lundqvist, Design & Buying Manager Kidswear i Lindex.